Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie odpalany 25 lat... Pomocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avira625
Pan Henio



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 6:49, 28 Kwi 2017    Temat postu: Nie odpalany 25 lat... Pomocy

Cześć udało mi się zdobyć kompletną jawe 250 z 1959r. Kompletna z przebiegiem 4 tys km od pierwszego właściciela, lecz jest jeden minus. Nie mogę kopnąć kopką. Wszystko stoi dęba. Była wlewana nafta do cylindra na 3 doby (dolewałem bo schodziła w dół przez pierścienie). Nic to nie dało. Próbowałem nawet na 4 biegu zakręcić kołem aby puścił tłok lecz nic to nie dało. Postanowiłem ze zdejmę głowicę. Gładź cylindra ładna i czuć że nasmarowana. Jak zdjąć cylinder ? Bo pewnie zatarty. Mam zdjęta głowicę oraz kolanka od wydechu lecz nic nie drgnie. Pewnie dlatego, że stoi tyle lat. Proszę o pomoc i podpowiedzi jak ściągnąć cylinder, albo jakiś pomysł jak rozruszać tłok.

Pozdrawiam Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 8:42, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Zalej jakimś wd40 i powinno puścić. Silnik może stać na wale lub łożyskach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:42, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Ja bym zalał cały silnik naftą lub czymś podobnym i czekał.Bo jak zalewasz tylko tłok tak jak pisałeś, od razu spływa płyn udrożnionym miejscem a reszta jest sucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pią 9:48, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Miałem ten sam problem. Tłok nie chciał ruszyć a wszystko wyglądało dobrze. Okazało się że nagar na pierścieniach tak wszystko złapał, że cylinder nie chciał puścić. Zrobiłem prosty ściągacz. Pod kątownik podkładałem różne rzeczy i dokręcałem oryginalnymi nakrętkami na szpilkach. Bardzo ciężko to szło, ale jakoś się udało. Miałem o tyle gorzej, że tłok był w górnym położeniu, więc naciskałem na korbowód idealnie w pionie, ale jakoś ruszyło. Jeśli masz tłok niżej, to nie powinno być problemów. Cylinder oczywiście do szlifu i nowy tłok. Wał wygląda ok, wszystko się kręci, ale silnika jeszcze nie odpalałem, więc nie mam pewności czy wał nie będzie do regeneracji.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kudlaty dnia Pią 9:51, 28 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:58, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Rozwiązanie siłowe, ale najważniejsze że skuteczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avira625
Pan Henio



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 11:23, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Caly silnik masz na mysli wlac zamiast oleju ? Sposob z nafta probowalem z kilka razy juz. Probowalem nawet stukac w gore tloka przez drewienko aby zruszyc pierscienie ale nie pomoglo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:21, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Miałem na myśli zanurzyć, jak to jest możliwe sam cylinder i czekać jak płyn wszędzie się dostanie,
nawet kilka dni.Jeżeli to nie przyniesie efektu to tak jak wyżej kolega radzi.jakiś sciągacz.Ja bym proponował ściągacz w formie krążka z czterema otworami na szpilki ,pośrodku solidna śruba z gwintem,na tłok położyć kawałek okrągłego metalu no i kręcić, powinno pójść.Moim zdaniem pukanie w tłok nie jest dobrym pomysłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin