Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z gaźnikiem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pią 15:15, 13 Lip 2012    Temat postu:

Witam . Moje marzenie pojeździło około 15 km i kichło w gaźnik i stop czego ja nie próbowałem . To co przyszło mi na myśl i moim znajomym. Pluła czarno, myślę bierze olej ze skrzyni ,sprawdzam nie ubyło, nieszczelne kartery.,no może,Świece ,cewka, wreszcie docieram gardziel gaźnika może tu łapie powietrze , ile razy sprawdzam zapłon,kondensator, nie mam przy sobie przerywacza zmieniam sam młoteczek i rusza. Jasny gwint ,trochę nie wkręca się w obroty ,ale jeździ. teraz zmieniam skład mieszanki. Zobaczę czym mnie znowu zaskoczy. pozdrawiam z pogodą ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pią 15:26, 13 Lip 2012    Temat postu:

Jeżeli kicha w gaźnik to paliwa za mało dostaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:51, 13 Lip 2012    Temat postu:

albo zapłon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pią 20:06, 13 Lip 2012    Temat postu:

Witam . Myślałem o tym zapłon , paliwo ,przerabiałem różne opcje ,cykał na wolnych, pomyślałem aby dodać gazu, już kichał, dopiero jak wymieniłem młoteczek przerywacza ,ruszyło. Teraz jeździ. Pozdrawiam z pogodą ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 9:47, 15 Lip 2012    Temat postu:

Witam . Zrobiłem wczoraj 120 km, z Piastowa do Zakroczymia jest tam Ośrodek Apostolstwa Trzeźwości. Jawa jeździ ale tak jakby ją coś trzymało. Na obroty wkręca się opornie, na wolnych cyka ,pali rozgrzana, na luzie dodaje gazu nic nie słychać, przy obciążeniu na biegach coś wali. myślę że prawe łożysko wału miało luz trochę punktowałem? Może za wczesny zapłon? Podczas jazdy około 70 na czwórce jakoś tak dziwnie silnik terkocze. Nie mam doświadczenia,Może ktoś z okolic Piastowa ,chętnie podjadę posłuchałby, pomógł. Pozdrawiam z pogodą ducha. Miłego dnia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:07, 15 Lip 2012    Temat postu:

zapłon, ślizgające się sprzęgło, a co do trekotania to może silnik wpada w rezonans na tych obrotach lub skrzynia może dawać taki odgłos. Cieżko coś powiedzieć przez forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 7:14, 16 Lip 2012    Temat postu:

Wczoraj wyjechałem ,i znowu to samo.Na wolnych cyka dodaję gazu kicha w gaźnik. Opóźniłem zapłon i jest jako tako. Jeździ. Ile dajecie wyprzedzenie zapłonu. Ja 4,5 mm przed GMP zapala się żarówka podpięta pod przerywacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 15:12, 16 Lip 2012    Temat postu:

sprawdź na innej świecy jak będzie pracował, oraz połączenie gaźnika z karterami czy na 200% jest szczelne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 18:53, 17 Lip 2012    Temat postu:

Gaźnik ktoś przede mną przykręcał aż się wygła gardziel, splanowałem domowym sposobem teraz pasuje dolega. Nie kicha jeździ . Jak podreperuję się finansowo to sprawię nowy albo lepszy gaźnik. Myślę że do Lichenia na tym gaźniku dojadę i wrócę Piastów -Licheń-Piastów około 400 km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 20:04, 17 Lip 2012    Temat postu:

często właśnie tak jest że ktoś chce mocno dokręcić i deformuje to, ja to w wielu gaźnikach niwelowałem aż do uzyskania jednolitej płaszczyzny - jeśli niema żadnych innych wad to taki gaźnik po wyrównaniu powierzchni jest w stu procentach zdatny do użytku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 18:48, 18 Lip 2012    Temat postu:

Właśnie tak robiłem gaźnik i głowicę. Ręcznie wyrównywałem do jednolitej płaszczyzny. Pluło spod głowicy, były dwa doły, nie pomagała uszczelka, pomogło ręczne planowanie. JAWA jeździ tylko syn który jechał za mną samochodem pyta gdzie tato masz kierunki, ano macham ręka, ale dla własnego bezpieczeństwa tato wymyśl coś. Diody bym polutował ale jaki przerywacz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 22:27, 18 Lip 2012    Temat postu:

jakiś 6V ale niewiem jak to jest bo jawy miały plus jako masę i niewiem czy stwarza to jakiś problem bo większość pojazdów z kierunkowskazami miało minus jako mase

a co do ,,ręcznego planowania,, to coś takiego zrobiłem: tafla szkła (inaczej mówiąc równa szyba) na to papier ścierny (ja zastosowałem 240 - bo gruby robił by rysy a drobny mało zbiera i szybko się zapycha) na to położyłem karter i wykonałem kilka ruchów kolistych ale nie takicg samych - później odwróciłem żeby sprawdzić czy zbiera równo po całości - tam gdzie był błyszczący metal było ok, a jeśli gdzieś nieruszone zostało to trzeba było powtórzyć kilka razy aż do uzyskania ładnego efektu na całości - tą metodą nie zeszlifuje się duże warstwy - powiedział bym że ,,pare setnych milimetra,, ale po takim sprawdzeniu/wyrównaniu wszystkich płaszczyzn silniki zawsze są szczelne - przynajmniej moje Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:29, 18 Lip 2012    Temat postu:

do kierunków na led musisz kupić specjalny przerywacz do ledów 6v. 12v dostaniesz ale to raczej Cie nie interesuje. 6v nie znalazłem. Można też zrobić własny układ na podstawie timera ne555.

[link widoczny dla zalogowanych]

sam planuje coś takiego wykonać.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 5:43, 19 Lip 2012    Temat postu:

dzięki zapytam znajomego elektronika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 5:55, 19 Lip 2012    Temat postu:

te diodki to po trzy czy można więcej. Białe czy pomarańczowe? Zależy chyba jakie szkło w kierunku wybiorę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin