Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa2-5-0
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:59, 27 Paź 2009    Temat postu:

kolego ,bardziej ciekawi mnie jaka moja zona miała by minę otwiera zmywarkę a tam karterki Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Wto 21:21, 27 Paź 2009    Temat postu:

Heh no bezcenne;) ja na "szczescie" nie mam hmm "tego problemu" jeszcze;) co najwyżej Mama mogłaby sie zagotowac a nie kartery... Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Czw 17:42, 05 Lis 2009    Temat postu:

Hmm Panowie mam jeszcze pytanie odnośnie nowego tłoka do silnika...
Jaka kupic??? szukac czeskiego czy moze te polskiej produkcji ze skuter debica czy jawaczesci sa dobrej jakosci??? Bo nie wiem nigdy nic nie kupowałem z tych sklepów...
I jeszcze jedno jakie sa rozmiary kolejchy szlifów to znaczy ile ma nominał itd po koleji kazdy szlif bo nigdzie nie moge znalesc...;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:36, 05 Lis 2009    Temat postu:

wymiary powinieneś w "książce serwisowej" znaleźć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 22:52, 05 Lis 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Pią 15:28, 06 Lis 2009    Temat postu:

Dzieki wielkie za skan;) nie mam takiej książki...;p
A co powiecie odnośnie tłoka jaki kupic oczywiscie najlepszy zapewe czeski... ale moze... Jakie macie zdanie o jakości tych polskich???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pią 18:54, 06 Lis 2009    Temat postu:

no ja też będę szukał niedługo tłoku i pierścionków. Najlepiej chyba czeski... mój kumpel mechanik podpowiedział mi żeby szukać tłoku z większą zawartością krzemu (ciemniejszy) co by później na dłuższych trasach tak nie puchł...

Macie jakieś namiary na coś takiego????????

Aha... skany pochodzą z ksiązki

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie masz jej.... PODSTAWA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Pią 19:01, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Pią 19:13, 06 Lis 2009    Temat postu:

Nigdy mi nie była potrzebna;pWink heh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Sob 15:17, 08 Sty 2011    Temat postu:

Mam pytanie do kolegi "kubanaba" ( i nie tylko). Mianowicie chodzi o simeringi zamiast uszczelniacza labiryntowego. Czy to się faktycznie sprawdza? Skoro dwie sztuki założyłeś to w jaka stronę? Pytam bo moja jedna Jawa bardzo kopci (wali olejem z rury) pomimo iż oleju mało leje. Podejrzewam, że gdzieś z tym uszczelnieniem labityntowym jest cos nie tak. Macie może w tym temacie jakies doświadczenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:52, 08 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
Jawa bardzo kopci (wali olejem z rury)


to nie czterosuw żeby "brał" olej. Winą jest źle wyregulowany gaźnik. Leje się z wydechu bo nie spala paliwa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Nie 13:26, 09 Sty 2011    Temat postu:

Chciałbym abyś miał rację. Ten gaźnik jest tak prosty, że nie wiem co można byłoby w nim regulować. Sprubuje podmienić inny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:58, 09 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
Ten gaźnik jest tak prosty, że nie wiem co można byłoby w nim regulować


Nic bardziej mylnego. Źle dobrane dysze (lub uszkodzone) i pomijana przy regulacji obrotów dysza biegu jałowego jest bardzo ważna do ustawienia gaźnika Smile

Nie twierdze że Pan nie umie ustawić gaźnika, tylko zwracam uwagę na szczegóły

pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 13:59, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Śro 20:18, 12 Sty 2011    Temat postu:

Z teorii wygląda to tak że w komorze korbowej (na wale) występuje ciśnienie ( z teorii pracy silnika dwusuwowego) więc nie powinno "zaciągac" oleju ze skrzynki biegów lecz dokładnie na odwrót, czyli powinna się zwiększac ilośc oleju, ważne jest tutaj założenie simmeringa (simmeringu- nie wiem jak to się odmienia Embarassed ) czyli wargą w kieunku ciśnienia aby owe ciśnienie dociskało wargę do wału. W przypadku uszkodzenia uszczelniacza pojawiają się kłopoty z mocą silnika. Wiec jak przedmówca napisał to raczej wina gaźnika lub stosunku olej - paliwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:06, 12 Sty 2011    Temat postu:

Tomek dobrze kombinujesz, ale jak tłok jedzie sobie do góry to w skrzyni korbowej wytwarza się podciśnienie, które ma zaciągnąć mieszankę z gaźnika, to zanim okno dolotowe się otworzy to szuka innych otworów i wtedy może ciągnąć olej od strony sprzęgła, ale jak masz nowy labirynt i wał w dobrym stanie to coś takiego nie powinno się dziać, no może być troszkę nieszczelne ale nie powinno kopcić. Przecież tam jest łożysko-labitynt-drugie łożysko, zanim nabierze tego oleju to już się otwiera dolot. No a później tłok jedzie sobie w dół i wytwarza ciśnienie które pcha mieszankę do komory spalania, wtedy na pewno nic nie zaciągnie. Chyba większość jawerów wie "o co chodzi" w dwusuwie, więc nie będę się dalej rozpisywał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 22:44, 13 Sty 2011    Temat postu:

W żadnym wypadku nie wkładajcie do zmywarki nic aluminiowego. Tabletki do zmywarek zawierają coś co uszkadza aluminium. W ten sposób mama pozbyła się łyżki cedzącej.

Simmering ma być "płaską" stroną w stronę sprzęgła. Od początku jak jeżdżę mam simmeringi i o ile przy zakładaniu się nie uszkodzi nie ma prawa brać oleju.

Tłok najlepiej kupić przed robieniem szlifu. Wygotować go w oleju, zapobiega to późniejszemu puchnięciu i niech zrobią szlif do takiego wygotowanego tłoka. Potrafi on dość znacznie zwiększyć rozmiary, już nie pamiętam ile u mnie wyszło. Tłok miałem ze Skutera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin