Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika 353/03 60 rok
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 14:34, 08 Paź 2012    Temat postu: Remont silnika 353/03 60 rok

Witam mam takie pytanie, jak sprawdzic korbowod czy jest prosty? poniewaz wprasowywalem tulejke w glowke korby i bardzo ciezko szla wiec mam obawy. Ja to probowalem sprawdzic z zalozonym cylindrem i szczelinomirzem sprawdzalem luz miedzy sciankami a tlokiem i wyraznie widac bylo ze tlok ciognie do lewej strony... czy to jest dobra metoda czy nie przejmowac sie i odpalac? a i jeszcze niewiem czy pod cylinder zalozyc podkladke tylko i skrecac czy trzeba jeszcze posmarowac hermetykiem ta tuleje cylindra ktora wchodzi w aluminiowe polowki? bede wdzieczny za odp. bo jest to moj pierwszy i wymarzony silnik ktory skladam a kupilem go rozpolowionego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 16:51, 08 Paź 2012    Temat postu:

Tulejka w korbowód powinna wejść ciężko, nie pamiętam ile wcisku chyba 0,2. Po wciśnięciu tuleja się wewnątrz "zdeformuje" więc trzeba rozwiercić rozwiertakiem na wymiar swożnia większy o 0,01 - 0,03 mm aby swożeń w tuleji chodził z leciutkim oporem.
Składając silnik nie dawałem uszczelek pod połówki ani pod pokrywę tylko czerwony silikon, tak samo pod cylinder, tylko w miejscu styku z połówkami i leciutko pod uszczelkę pod głowicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 13:35, 09 Paź 2012    Temat postu:

ok dzieki a ja polowki na uszczelce i hermetyku osadzilem ale powinno byc dobrze. Jeszcze pasuje mi sie dowiedziec jak z ta korba bo jutro chce juz zlozyc. Jaka sruba dokrecic wirnik i czy dac pod nia podkladke zwykla czy sprezynujaca,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:48, 09 Paź 2012    Temat postu:

wirnik przykręć na śrubę 6mm o twardości 8.8 albo 12,cośtam z podkładką sprężynującą. Połówki powinny być składane tylko na sylikonie. Polecam silikon reinzosil.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 16:43, 10 Paź 2012    Temat postu:

udalo sie odpalic od kopa po zalaniu paliwem i nawet bez wiekszego ustawiania pracuje tylko mam problem ze skrzynia albo sprzeglem bo biegi i luz wskakuja tylko jak wrzuce jakis bieg to tak jak by byl na sprzegle i nie ma sily ruszyc dodam ze linke sprzegla calkiem popuscilem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 16:44, 10 Paź 2012    Temat postu:

tarcze zalozylem nowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:07, 10 Paź 2012    Temat postu:

automat sprzęgła może nie trybi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 20:43, 10 Paź 2012    Temat postu:

wydaje mi sie ze automat jest dobry bo bieg wskakuje. Jutro z rana rozbiore i sprawdze co jest nie tak bo moze tarcze sie skleily i slizgaja albo podkladki pod sprezynki zmienie na grubsze a jesli to nie pomoze to niestety znowu polowienie silnika Sad . A tak apropo to w skrzyni sa dwa wodziki i teraz moje pytanie czy oba maja byc takie same? bo u mnie jeden wodzik w miejscu w ktorym podwaza zebatke ma taki kolniez a drugi jest plasciutki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:41, 10 Paź 2012    Temat postu:

Cytat:
ma taki kolniez


fachowo to sie nazywa za przeproszeniem "wyjebany"

Tak powinny wyglądać

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 23:25, 10 Paź 2012    Temat postu:

łłłło kurna to ja mam faktycznie zjechany wodzik prawie nie podobny do tego ze zdjecia hehe. Czlowiek uczy sie na bledach Razz czyli jednym slowem czeka mnie kolejny remoncik niebawem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 17:33, 14 Paź 2012    Temat postu:

Tak to bywa że uczymy się na błędach najczęściej własnych. Daj znać jak ci poszło a jakby co to pytaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 12:46, 15 Paź 2012    Temat postu:

kupilem akumulator i powoli motorek zaczal sie rozkrecac tzn. poszarpalem go sprzeglem i zaczol normalnie jezdzic ale niestety na 1 i 2 biegu bo trujka jak dodaje gaz to wyskakuje a czworka to woogole nie zabardzo chce wejsc ale i tak zrobilem juz kolo 30 km bo musialem sie nacieszyc. Motorek chodzi rowniutko i zawsze od pierwszego kopa pali z czego jestem strasznie zadowolony no ale dzisiaj biore sie za rozpolowianie silnika zeby wymienic oba wodziki, zamowilem juz 35zl szt i mam nadzieje ze to wystarczy zeby biegi poprawnie wchodzily

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 18:18, 16 Paź 2012    Temat postu:

Tak se myślę złóż połówki na sucho bez cylindra,pokręć sprzęgłem poprzerzucaj ,to ci wyjdzie czy jest dobrze ja bym sprawdził jeszcze czy świeci luz dopóki rozebrany można poprawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 19:00, 16 Paź 2012    Temat postu:

353/03 były do roku 59 później były 04

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarekb
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 21:47, 16 Paź 2012    Temat postu:

wodziki juz mam org. czeskie i teraz widze ze moje to sie woogole nie nadawaly w automacie sprawdzilem sprezynki i koncowki wygladaja na bdb. Dobrze ze mi przypomniales o tym luzie bo jutro z rana mam skrecac tylko musze zalozyc oprawke tej malej zaroweczki przylaczona do licznika bo oczywiscie mi brakowalo i kupilem nowa i jakies 2 kabelki tam stercza to moze ktorys z nich bedzie od luzu a ta druga zaroweczka mocno swieci na zgaszonym silniku a jak zapale to przygasa nie wiem czy tak ma byc.Jeszcze pytanko, czy w skrzyni na glownym walku ograniczyc luz do''0''? mam taki minimalny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin