Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik remont Jawa 250,

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 19:11, 02 Kwi 2013    Temat postu: Silnik remont Jawa 250,

Witam, dzisiaj wiozłem się za pracę nad moją Jawą. Więc tak mam dwa silniki I- który kupiłem wcześniej, II-który skompletowałem po dziadku. Gdy rozebrałem silnik kupiony okazało się że cylinder jest po szlifie a tłok ma wymiar 65.50 czego się dowiedziałem po dość dokładnym jego oczyszczeniu zresztą zobaczycie sami na zdjęciach. Cylinder nadaję się do szlifu ponieważ ma niezłą wżerę na gładzi u góry.

Po rozebraniu II silnika czyli silnika po dziadku i dokonaniu pomiarów doszłem do tego że cylinder jest oryginalny ale jest już wyczuwalny próg w cylindrze, i jest ułamany jeden dolny nadlew na tulei na samym dole ( widać na zdjęciu ). A teraz jak zawsze pytania

- czy po wymiarach tłoka tz wysokości oraz po oknach w tłoku można rozpoznać jaka jest moc silnika, bo z tego co wiem silniki 250 253 były produkowane w 2 odmianach mocy w późniejszych modelach było z tego co wiem więcej
- czy cylinder z ułamanym nadlewem w tuleji nadaję się użytku, czy nie bardzo ? Jeśli tak to czy mogą być jakieś stary mocy przy tym
- jak myślicie na ile zrobić szlif w tym oryginalnym cylindrze ??
- co to za dziwne okręgi na denku tłoka o wymiarze 65.50
- czy po tym jak panewka jest zebrana i sworzeń ( widoczne na zdjęciu takie jakby wytarcie) można stwierdzić że łożysko jest do wymiany lub jakiś inny element ??
- czy zawsze silnik który stał ponad 20 na pewno jak nie więcej powinien zostań rozebrany i sprawdzony, tz stan łożysk, simeringi itd ??

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę o pomoc i o rozwianie moich nie pewności i odp na pytania Very Happy Pozdrawiam !!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamil081 dnia Wto 19:12, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:08, 02 Kwi 2013    Temat postu:

cylinder z ułamanym nadlewem nadaje sie, utnij z 2 strony i będzie ok.

O szlifie decyduje szlifierz. Nie wiadomo na który wyda.

okręgi to ślady obróbki

Łożysko główki korbowodu wymienia się automatycznie przy takim remoncie.

Nigdy nie wiadomo jak silnik wytrzyma leżakowanie 20 letnie jeden odpali od strzała 2 nawet nie kichnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 21:13, 02 Kwi 2013    Temat postu:

A na to możesz się wypowiedzieć
- czy po wymiarach tłoka tz wysokości oraz po oknach w tłoku można rozpoznać jaka jest moc silnika, bo z tego co wiem silniki 250 253 były produkowane w 2 odmianach mocy w późniejszych modelach było z tego co wiem więcej



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:46, 02 Kwi 2013    Temat postu:

ten tłok po lewo jest przerobiony, ma podcięty dół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 14:13, 03 Kwi 2013    Temat postu:

o widać ktoś kombinował, po co takie zabiegi były wykonywane ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Śro 14:27, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Żeby był ogień na każdym biegu i nie było się skazanym na jazdę starym, wolnossącym dieslem! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jurek_j dnia Śro 14:27, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:57, 03 Kwi 2013    Temat postu:

mogło to pomóc wzmocnić jak i osłabić silnik. Takie zabiegi są ryzykowne, zmieniają się czasy otwarcia okien i tłok też jest nieco lżejszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 16:52, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Aaaaaaa czyli w tamtych czasach też kombinowali na odciążeniem w jakiś sposób tłoka itd Very Happy Jak mogę dość do tego czy mój silnik ma 9KM czy 12 KM ?? Jest jakaś możliwość bo oznaczeni silnika ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:16, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Możesz kolego sprawdzić kształt komory spalania w głowicy bo występują one w 2 rodzajach i o ile się nie mylę to silnik z mniejszą komorą w głowicy jest od wersji 12 km bo tam był większy stopień sprężania, poszukaj na forum bo pamiętam, że gdzieś był poruszany ten wątek.

Edit znalazłem ten wątek, przeczytaj koniecznie.
http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/cylindry-roznice,1731.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Śro 18:24, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 20:55, 03 Kwi 2013    Temat postu:

No wielkie dzięki za ten artykuł, dzięki niemu doszedłem do wniosku że oba silniki mają 12KM Very Happy a gdzieś się również doczytałem że któreś silniki w jawach miały chyba 15KM jest to prawda. Dzisiaj również poczyściłem sobie gaźnik i doszyłem do tego że nosi on symbol 2926 (..) co może dowodzić również że mój silnik pochodzi od mocniejszej wersji Kyvacki 250 353/04 co wy o tym sądzicie ? Sprawdzałem również luzy na wale i na jednym luz jest bardzo mały ( chyba luz montażowy czy jak to tam zwą, ) a drugi ma dosyć duży, oczywiście sprawdzałem luz góra-dół .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin