Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składanie silnika od zera
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Nie 13:17, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Wałek pośredni skrzyni biegów da się przesunąć osiowo bo siedzi na tulejach i zmierzyć jaki ma luz. Tak jak koledzy napisaliście kasuje się go podkładkami a raczej ustawia do odp wartości to jest dla mnie jasne.

Natomiast wałek główny w jaki sposób sprawdzić luz skoro? Od strony sprzęgła wchodzi w łożysko więc jest zaklinowany i sie nie przesuwa. W instrukcji montażu napisane jest tylko że wałek główny nie może mieć luzu osiowego czyli jak siedzi w łożysku a łożysko mocno w gnieździe to mieć nie będzie.

Wracając do wałka pośredniego to jak sprawdzić czy tuleje kwalifikują się do wymiany? Czy poprostu się je wymienia przy takim remoncie tak jak łożyska, uszczelniacze itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:24, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
łożysko z wałkiem wsuwa się w skrzynie biegów


Wychodzi na to że masz gniazdo pod łożysko wyrobione.

w każdym czeskim silniku jaki robiłem Jawki, cezetki itp wałek główny lekko wchodzi w wewnętrzną bieżnie łożyska i można go swobodnie poruszać góra - dół.

Cytat:
Wracając do wałka pośredniego to jak sprawdzić czy tuleje kwalifikują się do wymiany


tulejki są jajowate lub włożone wałki mają wyczuwalne luzy. Zazwyczaj te tulejki są ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:46, 15 Wrz 2013    Temat postu:

tak, mam luz na gnieździe łożyska. kupiłem loctite i liczę na to że to załatwi sprawęSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sewpir
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Ruda

PostWysłany: Czw 8:44, 03 Paź 2013    Temat postu:

Witam. Jestem z Nowej Rudy jak potrzebujesz pomocy lub części to śmiało. 668310234

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin