Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 1958r :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:21, 04 Sie 2016    Temat postu:

Jeszcze tylko muszę kupić kask pasujący do jawy i będzie śmigać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:03, 09 Sie 2016    Temat postu:

Piękna robota , aż ryj sam się uśmiecha Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:39, 09 Sie 2016    Temat postu:

Dzięki kolego!


Wczoraj była pierwsza legalna jazda!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 23:17, 20 Sie 2016    Temat postu:

Była pierwsza legalna jazda..... Przyjechałem do garażu kawasaki i przesiadłem się na jawę, to był chyba błąd..... Pierwszy kilometr uczyłem się zmieniać biegi... autentycznie dramat... Hamulce są, ale nazywanie ich hamulcami to semantyczna pomyłka. Co najwyżej to zwalniacze.

Powiem Wam że takiej frajdy to dawno nie miałem. Prędkość przelotowa to ok 50km/h, trasa jakieś 10km po mieście, za mną obłok błękitnego dymu i wszyscy grzecznie za mną jadą, wyprzedził mnie jeden samochód, Panowie w Kangoo ewidentnie byli zainteresowani co ich spowalnia.

Któregoś dnia znowu chciałem się przejechać Jadwigą, ale Ona miała inne zdanie na ten temat... Przyszedłem, wyprowadziłem z garażu, odpaliłem, zamknąłem garaż, ubrałem się "po Bożemu" i jedziemy.... 40metrów i Jadwiga zagasła. No nic, myślę sobie taki urok klasyków, sprawdziłem świece, wszystko ok, paliwo też dochodzi i zoonk, ale coś mnie tknęło, sprawdzę akumulator. 4.5V wyjaśniło kwestię. Regulator napięcia wyregulowany na zbyt wysokie obroty.... No nic, naładowałem akumulator, zmienię ustawienia regulatora i zobaczymy co będzie dalej:)

Kilka moich uwag: Nie jestem zadowolony z silnia, mam wrażenie że nie jedzie, nadal mam problem ze znalezieniem luzu podczas postoju, podczas jazdy lub dohamownaia nie mam problemu. Hamulce beznadziejne, ale to jest kwestia ułożenia się okładzin do bębna. Muszę zmienić położenie dźwigni startera, teraz jest za wysoko. Stan licznika to coś ok 50km, czyli jak mówi mój garażowy sąsiad (Pan, rocznik ok 40) wszystko się ułoży....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:28, 13 Paź 2016    Temat postu:

seba napisał:
Za dużo w moim temacie się nie dzieję....

Swojego czasu wyprodukowałem sobie uszczelkę pod głowicę z blachy miedzianej 0.3mm.





I co trzyma Ci ta uszczelka?
Ona tak powinna leżeć na cylindrze?
Mam 2 nowe , jedna z gmoto i druga z jakiegoś kompletu, są bardzo cienkie , magnes ich nie bierze ale ich średnica zewnętrzna jest taka jak wewnętrzna Twojej.
Uszczelki wchodzą w ten wypust głowicy a ten występ w cylindrze by je dociskał.
Jak powinno być prawidłowo?
Dodam że jak rozbierałem silnik to u mnie żadnej metalowej uszczelki nie było , jedynie z grubszego kartonu potraktowana jakąś farbą olejną.

Wyczytałem też w Twoich postach że gotowałeś tłok przed założeniem, możesz opisać ten proces.
Ile czasu , ile razy w jakim oleju itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 8:51, 14 Paź 2016    Temat postu:

Tak, gotowałem tłok w jakimś miksie najtańszych olei, chyba 3h, normalnie w garnku.

Co do uszczelki, to nie była zbyt udana. założyłem kupioną na motoren i jest dobrze, ale nie metalowaą tylko z jakiegoś wynalazku.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ten występ cylindra to jest tuleja, tuleja ma to do siebie że jak robisz szlif cylindra to tuleja jest coraz cieńsza więc uszczelki by wystawały z tulei do komory spalania, nie wiem czy to jest dobre. Wg mnie uszczelka jest dobra, spójrz na głowice, przylgnia jest na zewnątrz od tulei.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pią 9:18, 14 Paź 2016    Temat postu:

Witam Patrząc na zdjęcie cylindra to będziesz miał problem z uszczelnieniem ,wżery które są na powierzchni styku cylindra z głowicą . Te uszczelki z blaszki nie załatwią sprawy. Oryginalnie była uszczelka z materiału podobnego do azbestu z dodatkiem czegoś co przyciąga magnes ,mam taką oryginalną więc mogłem sprawdzić organoleptycznie. Przerabiałem uszczelki z miedzi aluminium i nie sprawdziło się , W mojej galerii masz fotkę uszczelki samochodowej z której wypreparowałem uszczelnienie jednego cylindra ( zostawiłem tylko około 3-4 mm uszczelki licząc od środka) średnicą idealnie pasuje . Uszczelka pochodzi prawdopodobnie z fiata ,dostałem jako gratis bo była zgięta szukając w sklepie motoryzacyjnym materiału na uszczelnienie. Po lekkim dokręceniu nic nie dmucha i nie cieknie podczas jazdy, Może komuś się przyda podczas nierównej walki z jawą .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 13:08, 26 Paź 2016    Temat postu:

Aktualnie wszystko jest szczelne, nie mam przedmuchów pod głowicą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:11, 29 Gru 2016    Temat postu:

seba czym wycinałeś tą uszczelkę z miedzi że jest taka równa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 0:03, 30 Gru 2016    Temat postu:

heh, chociaż ktoś docenił staranność z jaką udało mi się wyciąć tą nieszczęsną uszczelkę.... wycinałem tym: [link widoczny dla zalogowanych]

PS. niestety uszczelka się nie sprawdziła, była za twarda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 10:34, 07 Lut 2017    Temat postu:

W sobotę odpaliłem jawę, już prawie 4 miesiące nie słyszałem dźwięku jej silnika:(

Nadal pozostało do zrobienia parę rzeczy:
1. nieszczęsna kierownica i jej spasowanie do obudowy lampy
2. nadal jest problem ze znalezieniem luzu na postoju, podczas jazdy wchodzi elegancko, na postoju nie
3. wymiana tłoka, jest założony stary po przejściach, stary nie używany leży na półce i czeka na montaż
4. muszę uszczelnić wałek wybieraka biegów bo sączy się olej od strony prądnicy
5. sączy się też olej z gniazda linki od licznika, uszczelniacz jest nowy ale nadal leci
6. muszę uszczelnić tłumiki (rybki) bo są nie szczelne

to chyba tyle:D

Co do skrzyni, zastanawiam się nad zakupem tego

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Te części razem z moimi starymi ale nie używanym wodzikami dały by nowy mechanizm zmiany biegów, co myślicie o tym? Ma to sen, jak skrzynia się nie ułoży to czeka mnie rozbiórka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 11:30, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 15:53, 07 Lut 2017    Temat postu:

Przy lekkiej przegazówce też masz problem z trafieniem w luz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Wto 18:15, 07 Lut 2017    Temat postu:

Ile kilometrów nią zrobiłeś? Ja ostatnio robiłem skrzynię w pannoni to przez pierwsze 3km miałem tylko pierwszy bieg. Smile Pojeździłem, około 100km i skrzynia pracuje aż miło. Wink
Przeskakuje Ci na postoju z 1/2 i z 2/1 czy jak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Wto 18:17, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:27, 07 Lut 2017    Temat postu:

Ustawiałeś luz skrzyni?
Wodziki w jakim miałeś stanie?

Jak chcesz uszczelnić wałek wybieraka?
Z tego co wiem nie ma tam żadnego uszczelniacza , w karterach są jedynie tulejki które trzeba spasować na odpowiedni luz.

Co do uszczelnienia linki, ja zamiast oryginalnego uszczelniacza wsadziłem dwa simeringi.
Były one 3 wargowe więc razem uszczelnia tam 6 warg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:22, 07 Lut 2017    Temat postu:

CO do biegów to biegi nie wyskakują, na postoju wskakuje mi z 2 od razu na 1 i z 1 na 2 i to dosyć ciężko. Sprawdzę jeszcze czy przygazowanie pomoże. Skrzynia była zdystansowana wg dobrze, wodziki nie miały śladów zużycia. Na liczniku mam 130km, silnik może mieć w sumie 150km.

Co do uszczelnienia linki jeszcze się nie zastanawiałem, jeżeli chodzi o uszczelnienie wałka od biegów to faktycznie nie ma tam jak uszczelnić. Myślałem żeby zdjąć krzywkę od strony zębatki zdawczej i między krzywkę a blok silnika włożyć docięty kawałek filcu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 19:26, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Strona 17 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin