Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 353/03 1958
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 11:46, 02 Gru 2014    Temat postu:

Kryngielit najlepiej by się nadał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:13, 02 Gru 2014    Temat postu:

Dzięki koledzy za pomoc Very Happy
Przy Jawie coś tam się dzieje ale bardzo powoli bo czas ostatnio nie bardzo pozwala.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Glidemike
Pan Henio



Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:27, 20 Gru 2014    Temat postu:

Fajna robota, lubię taką. Najbardziej mi się podoba, że masz motor po Dziadziu Smile . Gdzie chromowałeś elementy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:57, 24 Gru 2014    Temat postu:

Elementy chromowałem w CSR w Krakowie. W sumie ten motor to kawałek rodzinnej historii Smile. Ze zdjęć i opowieści dziadka wiem, że wcześniej miał pięknego peraka, ale niestety został skradziony i już się nie znalazł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:01, 25 Mar 2015    Temat postu:

Koledzy mam pytanie, czym powinna być od środka połączona górna obudowa lampy z dolną ? Niby można to skręcić małymi śrubkami, ale jestem prawie pewien, że ktoś na forum kiedyś pisał o jakichś spinkach czy klamerkach ?
Przedni błotnik w końcu trafił na swoje miejsce i mogłem złożyć na gotowo przednie koło. Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Nie 14:01, 29 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 9:58, 03 Maj 2015    Temat postu:

Czas w końcu pozwolił działać, jest solidny postęp w pracach Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:20, 03 Cze 2015    Temat postu:

Koledzy ratunku ! Skończyłem robić elektrykę. Szykowałem się już do odpalania silnika ale mam pewien problem. Sprawdzałem iskrę na świecy, przekręcam stacyjkę w pozycję zapłonu, zapala się kontrolka luzu, amperomierz wychyla się na minus, ruszam kickstarterem, patrzę, że iskra jest elegancka. Zadowolony zerkam na wskazanie amperomierza a tam wskazówka na zero . . . . Ruszam kickstarterem znów, patrzę na amperomierz, znów pokazuje wychył na minus. Tak to u mnie teraz wygląda, że ruszając powoli kickstarterem na włączonym zapłonie (świeca wykręcona) amperomierz przechodzi ze wskazania "0" na "minus" i potem znów z "minusa" na 0.
Gdzie szukać przyczyny takiego dziwnego zachowania ? Szczotki ? Dodam jeszcze, że przy sprawdzaniu iskry zdarzyło mi się poczuć prąd na dłoni mimo nowej fajki i przewodu wysokiego napięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 10:54, 04 Cze 2015    Temat postu:

Wszystko jest ok, przerywacz zamyka obwód, cewka pobiera prąd i dlatego leci Ci na minus, po odpaleniu prądnica powinna zacząć ładować i powinno oscylować w granicy zera, bliżej plusa.
Odpalaj i nagraj jak to chodzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Czw 10:56, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:36, 04 Cze 2015    Temat postu:

No to ładna wtopa z mojej strony Razz Jedyne co mnie tłumaczy w takim wypadku, to to, że jak jeszcze przed remontem sprawdzałem silnik to prąd miałem na krótko bez amperomierza i nie zaobserwowałem tego zjawiska. Trzymajcie kciuki, jutro odpalam. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:28, 06 Cze 2015    Temat postu:

Pierwsze uruchomienie zakończone sukcesem, nie obyło się bez problemów i przygód Smile Miałem też trochę poprawek, zaraz na początku okazało się że mam przedmuch solidny spod głowicy, ale udało mi się to szybko poprawić. Silnik odpalił chyba, od 3 kopa i od razu zaczął wchodzić na wysokie obroty, zacząłem szukać przyczyny. Po dłuższym czasie przy jawie, winowajcą wysokich obrotów okazała się zbyt krótka linka gazu, która podniosła dość wysoko przepustnicę. Musiałem zdemontować rolgaz i uwolnić pancerz.
Moje spostrzeżenia:
1. Nauczyć się prawidłowego odpalania (kopniak potrafi solidnie odbić)
2. Ogarnąć ładowanie ( po zwiększeniu obrotów brak wychylenia amperomierza na plus, złamana jedna szczotka w trakcie montażu prądnicy)

https://youtu.be/OOkI4a0HYLI dźwięk dzwonienia na filmie to dzwoniące klucze nasadowe wpadające w rezonans Smile, z góry przepraszam za trzęsącą kamerę ale emocje wzięły górę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:48, 07 Cze 2015    Temat postu:

Jawe trzeba odpalać zdecydowanym kopnięciem, wtedy nie odbije Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:29, 07 Cze 2015    Temat postu:

Czyli jednym słowem solidnego kopa tutaj potrzeba zasadzić Very Happy Kłopotów ciąg dalszy. Silnik i tak w najbliższym czasie ma trafić na stół, ale przed tym chciałem go dokładnie sprawdzić, zwłaszcza pod kątem sprawności skrzyni biegów. Sytuacja wygląda tak, że "brak jest biegów". Przełączenie z położenia luz na pierwszy bieg nie powoduje żadnego ruchu zębatki zdawczej, słychać to charakterystyczne kliknięcie z automatu ale biegu tak jakby nie było. W dół wskakuje tylko luz, 2,3 i 4 biegu brak, nie słychać już nawet tego kliknięcia przełączenia.
Od czego najlepiej rozpocząć poszukiwania ? Automat ? Jest to o tyle dziwne, że podobno silnik był odstawiony jako sprawny.

Ostatnie pytanie, czy ktoś może mi polecić linkę gazu od jakiegoś konkretnego sprzedawcy na alledrogo ? Żebym miał pewność że będzie pasować Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:27, 07 Cze 2015    Temat postu:

Ściągnij pokrywę sprzęgła i sprawdź czy automat zmiany biegów się rusza jak zmieniasz biegi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:52, 07 Cze 2015    Temat postu:

Linka od gazu jaka była założona w mojej 250 ma takie wymiary: 101cm długość linki, 92cm pancerz. Ja kupiłem u tego gościa [link widoczny dla zalogowanych] Jeszcze nie doszła, szybko pewnie jej i tak nie założę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:22, 07 Cze 2015    Temat postu:

Teraz nie mam możliwości tej felernej linki zmierzyć, ale od początku coś mi w niej nie grało, niby na metce było "Jawa 250" , ale linka była kupiona ponad 20 lat temu więc kto wie do jakiego modelu była faktycznie przeznaczona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 3 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin