Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 '63
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 22:10, 17 Gru 2012    Temat postu:

Rozwiązałem problem z oprawką przedniej żarówki.
w poście wyżej przedstawiłem niepasujący zestaw.
Udał mi się kupić kompletną przednią lampę z gniazdem żarówki.
Poniżej zdjęcie kompletnej (działającej) przedniej oprawki żarówki.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Wto 12:05, 18 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Śro 11:55, 26 Gru 2012    Temat postu:

W pierwszym poście dot. lampy miałeś złą nakładkę z allegro, u mnie jest taka plastikowa [img]http://i3.fmix.pl/fmi152/d37d1364002261cd50dad355[/img] (lepszego zdjęcia nie mam).
A ten drugi zestaw nie wiem od czego jest, bo żarówka postojowa powinna wchodzić oddzielnym otworem poniżej głównego. Na zdjęciach nie widać czy masz taki o twór czy nie. Jeśli nie to cały odbłyśnik masz inny bo u mnie nie ma nacięcia na podświetlenie zegara. Tyle że mój rocznik to '60, może z czasem zmodyfikowali wkład lampy albo ktoś kiedyś zaadoptował wkład z innego motocykla. Czaszę też masz przewierconą pod kontrolki więc widać, że ktoś trochę ją "ulepszał".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcha dnia Śro 11:56, 26 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 10:15, 14 Maj 2014    Temat postu:

Dawno nie przedstawiłem informacji co u mnie słychać.
Obecnie jestem na etapie rejestracji.
Przegląd już wykonałem, jawa przeszła przegląd bez kłopotu. Powiem tylko tyle że diagnosta pomylił nr silnika z nr ramy. W tabliczce znamionowej napisane jest MOTOR nr (uznał że jest to nr ramy) i wpisał ten nr w świadectwie które otrzymałem z uwagą że są pomylone miejsca. W WK pani przyjęła wszystkie dokumenty. Mam 4 umowy, Pani z WK powiedziała że jedna umowa jest bez daty i że powinna być data zawarcia umowy, ale zaakceptowała umowę. Zwróciła tylko uwagę na zamianę numerów a powiem że w dowodzie i we wszystkich umowach mam prawidłowo wpisane numery (MOTOR nr to nr silnika, a FAHRG. Nr to nr ramy) poprosiła mnie tylko o przysłanie zdjęć tabliczki aby mogła te zdjęcia wysłać do WK gdzie jest obecnie zarejestrowany motocykl. Po wyjściu z WK wiedziałem ze błąd popełnił diagnosta.
Z diagnostą już sprawę wyjaśniłem, wystawi mi nowe zaświadczenie i sam podeśle do WK dokument prawidłowy.
A kobieta z WK powiedziała mi, że będzie musiała przeprosić WK do którego wysłała dokumenty, bo wprowadziła ich w błąd. Ale wszystko załatwi się pozytywnie.
Tak to wygląda na dzień dzisiejszy, mam nadzieję że nie zanudziłem.
a tak przy okazji diagnosta powiedział mi że jego ojciec miał jawę bardzo starą (perak) i pozostały mu od tej jawy tylko koła, ma je poszukać, czekam teraz na potwierdzenie czy ma nadal te koła a może ma jeszcze jakieś inne części hmm.
Na dzień dzisiejszy mam dowód tymczasowy, i białą tablicę., tylko dowód tymczasowy na inną ramę Razz
pozdrawiam
cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Śro 10:15, 14 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 18:18, 15 Maj 2015    Temat postu:

Pisałem w innym temacie o CDI Już mam wykonane elementy:
tj wytoczoną podstawę:
[link widoczny dla zalogowanych]
druga strona
[link widoczny dla zalogowanych]
aby regulować zapłon wykonałem dodatkową podstawę do której przykręcony jest stator:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
przesuwając na otworkach mogę ustawić wyprzedzenie zapłonu
stożek na kole magnesowym nie wykonywałem, powiększyłem otwór do takiego wymiaru abym mógł wstawić z wirnika część stożkową (tego jeszcze nie przyspawałem na stałe)
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz mam taki problem że nie wiem jak połączyć regulator napięcia, moduł, cewkę zapłonową aby to tworzyło całość Sad(
poniżej zdjęcia zakupionych części, może ktoś coś podpowie??
Przewody wychodzące ze statora:
[link widoczny dla zalogowanych]
Moduł zapłonowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Regulator napięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cewka
[link widoczny dla zalogowanych]

cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pią 18:35, 15 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Sob 20:27, 16 Maj 2015    Temat postu:

Przykręciłem dzisiaj stojan oraz wirnik do silnika, wszystko pasuje a wygląda to tak:
przykręcona jedna podstawa do której przykręcony jest iskrownik
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie włożyłem podstawę z impulsatorem na tej podstawie są otwory owalne do regulacji zapłonu. Przewody które widać są to przewody od oryginalnej instalacji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wygląda zapłon po założeniu koła magnesowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i przykręcona pokrywa,
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko pasuje.
Tylko jest ten jeden problem że nie wiem jak podłaczyć pozostałe podzespoły Sad
Kwestia czasu i to ogarnę.
Na forum wueska bardzo dużo jest napisane o CDI tam muszę się podpiąć.
cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Sob 20:31, 16 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:23, 16 Maj 2015    Temat postu:

gdzieś widziałem schemat podłaczenia twojego regulatora, jakaś niemiecka strona z opisami. Jak znajde to podeśle.

Co do tych modułów to są jakieś cztero i pięcio przewodowe. tak jak piszesz, na wsk forum jest dużo napisane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 5:48, 17 Maj 2015    Temat postu:

Bardzo fajnie to wygląda. Zastanawia mnie 2 sprawy, czy ważna jest pozycja cewki zapłonowej (tej białej większej) względem czujnika? Zazwyczaj jak oglądam tego typu konstrukcje cewka jest naprzeciw tutaj pod. Druga rzecz na kole magnesowym jest specjalny wystający pasek który odpowiada za moment zapłonu, zapłon następuje na początku tego paska, środku czy końcu?. Pytam bo sam chcę coś podobnego popełnić a to istotne informacje przy planowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 21:06, 17 Cze 2015    Temat postu:

Panowie chcę wymienić uszczelniacze w lagach i mam takie pytanie czy muszę ściągnąć te brązowe tuleje???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:21, 17 Cze 2015    Temat postu:

Na 99% musisz....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:21, 17 Cze 2015    Temat postu:

Tak jest, uszczelniacz schodzi w dół bo w górę lagi mają większą średnicę. Ściągniesz zabezpieczenie na samym dole lagi i możesz ściągać tuleje, polecam zrobić to na gorąco, tuleje schodzą wtedy bez oporu. Warto też zaznaczyć ich położenie względem siebie i nie pomieszać tulei (prawa strona/lewa strona), żeby uniknąć późniejszego zacinania.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Śro 21:24, 17 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 8:03, 18 Cze 2015    Temat postu:

dziękuję za informację Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 9:49, 21 Cze 2015    Temat postu:

Panowie założyłem nowe uszczelniacze, tulejki przed ściągnięciem zaznaczyłem aby umieścić je w te same miejsca. Po założeniu ponownie tulejek (wszystko na gorąco) lagi dobrze się uginałay działały jak "pompka".
Złożyłem całe zawieszenie do ramy i przód mam sztywny, wogóle nie pracuje. Tak ma być?? ma to się "ułożyć". Przy zakładaniu sprężyny osłona jedna bardzo ciężko weszła w teflonowy pierścień uszczelniania. Musiałem ten pierścień lekko pilnikiem zeszlifować i tak musiałem dość mocno wcisnąć osłonę, ma tam być minimalny luz?? Bo teraz luzu prawie nie mam.
Jak uważacie przyczyna sztywnego zawieszenia tkwi w połączeniu pierścienia teflonowego z osłoną czy to wszstko się ładnie ułoży i "rozrusza".
A oleju jeszcze nie załałem, olej wleje strzykawką przez otwory odpowietrzające.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Nie 9:52, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:49, 21 Cze 2015    Temat postu:

a rury założyłeś dokładnie tak jak były założone do ramy? Możesz mieć pokrzywione rury i jeżeli założyłeś je inaczej to zawieszenie po założeniu koła przestanie pracować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 11:47, 21 Cze 2015    Temat postu:

O jakich rurach mówisz?? masz na myśli zmontowny cały jeden teleskop?? jak tak to są po tej samej stronie co były, jedynie spręzyny i osłony mogłem pomylić bo myślę że tutaj jest obojętne która wcześniej gdzie była założona.
Tak jak wcześniej pisałem po założeniu i skręceniu uszczelniacza wszystko pracowało, było małe ciśnienie bo po popuszczeniu odpowietrzacza było słuchać uciekające powietrze.
Lag nie mogłem pomylić bo lagi różnią się od siebie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Nie 11:49, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 11:54, 21 Cze 2015    Temat postu:

Chodzi mi o rury nośne zawieszenia. Są to te rury, na które zakładasz pierścienie, ślizg (element chromowany) a potem wsadzasz w półki. To że lagi pracują osobno bez problemu o niczym nie świadczy. Zawieszenie w starych motocyklach jest zazwyczaj zawinięte pod siebie, i jeżeli ruszysz rury nośne, a potem nie złożysz tego tak jak było pierwotnie to po ptokach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin