Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 '63
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 14:30, 21 Cze 2015    Temat postu:

No to musiałem złożyć nie tak, hmm to teraz jak to naprawić??
a może samo się dopasuje??
Rozkręcę jeszcze raz i zobaczę ten luz osłon sprężyn może to tak blokuje że laga nie pracuje,
hmm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 7:04, 24 Cze 2015    Temat postu:

witam,
Rozkręciłem zawieszenie, i problem nie jest w osłonach a w tłumiku ( poz.25 wg katalogu części) , tak mi się teraz wydaje Smile
Przy pierwszym rozkręcaniu jeden amortyzator nie był wkręcony w nakrętkę (ta którą przykręca się lagę do półki) tylko od dołu przykręcony. Na dodatek ten tłumik ma ułamana część gwintowaną, gwintu jest ok 5mm (tyle aby wkręcić w nakrętkę), drugi był wkręcony ale nie pamiętam czy wystawał nad nakrętkę.
Przy montażu nie zwróciłem uwagi aby końcówka tłumika ta z wystającym kołeczkiem ustalającym weszła w otwór ustalający, załapałem na ślepo śrubką od dołu lagi.
Teraz mam wszystko rozkręcone, mam takie pytanie ile ma wystawać część gwintowana tłumika ponad nakrętkę mocującą lagę do półki?? ( u mnie nakrętka mocująca jest z "pogłębieniem" - mam nadzieję że zrozumiale to napisałem) czy skręcamy tak aby nie wystawał tłumik??
Gdzieś widziałem że na tłumiku jest nakrętka, kontrująca?? Raz ją widziałem pod nakrętką mocującą do półki a raz nad nakrętką, i nie wiem czy musi ona być?? Bo u mnie nie było żadnej nakrętki w tym ułamanym tłumiku to rozumiem że nie było bo gwintu jest tylko na nakrętkę kontrująca albo na nakrętkę półki.
Mam nadzieję że dość zrozumiale to napisałem, i proszę o pomoc bo nie wiem co mam teraz zrobić , czy szukać „nowy” przód czy walczyć z tym co mam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Śro 10:12, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 6:31, 29 Cze 2015    Temat postu:

Troszkę głupot napisałem w poprzednim poście, Seba masz rację że lagi mam wygięte do środka.
ale powiem tak, wymieniłem tłumik amortyzatora na dobry. Złożyłem ponownie lagi i założyłem w półki (pamiętam że odpowietrzniki miałem z przodu) i tak wszystko przykręciłem. Przód nie pracuje dobrze ale nie jest sztywny jak to miało miejsce za pierwszym razem. No cóż nie stać mnie obecnie na porządną regenerację, może się to dopasuje, w końcu silnik mam na dotarciu więc dużych km nie będę nakręcał.

To tyle co co przodu.

Pochwalę się tylko że uruchomiłem silnik za pomocą CDI. jak wszystko skręcę już porządnie to napisze co nie co Smile
cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pon 6:33, 29 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 19:56, 31 Sty 2016    Temat postu:

Poniżej umieszczam szkice mojej podstawy pod CDI.
Elementy powinny być wykonane z aluminium.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Nie 20:00, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pon 22:27, 01 Lut 2016    Temat postu:

Nie widzę otworu w podstawie pod impulsatorem. Jak założyłeś podstawkę? Z kartera wychodzi taki nadlew/bolec. Trzeba by zrobić otwór w płytce aluminiowej pod impulsatorem bo inaczej nie wejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 7:37, 02 Lut 2016    Temat postu:

Do karterów przykręcasz "rdzeń" (rysunek) a płytkę przykręcasz do rdzenia (nie narysowałem dwóch otworów M6). Na płytce masz dwa otw. M4 i do nich u mnie jest przykręcony impulsator. Stator u mnie przykręcany jest do rdzenia na średnicy fi 47,5mm.
Jak spojrzysz na wcześniejsze moje wpisy to są zdjęcia jak to wszystko wygląda.
Ze względu że są różne zestawy do skuterów wiec nie można wzorować się w 100% moimi szkicami, są to szkice poglądowe ukazujące sposób montażu i ustawienia kąta wyprzedzenia. Taki sposób montażu udało mi się ze znajomym tokarzem wymyślić.
Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe co napisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:10, 02 Lut 2016    Temat postu:

Należy poprawić, gwint pod impulsator to M5 Smile. A łapa prądnicy w tym przypadku nie przeszkadza, bo całość jest "podniesiona".
Bardzo fajne rysunki, dobrze to przemyślałeś! Swoją drogą, jak spawało się element z wirnika to nowego koła magnesowego?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Wto 12:11, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 12:43, 02 Lut 2016    Temat postu:

Kolega mi spawał i nie miał problemów, więc można spawać.
Savier zgadza się pomagałeś mi łączyć przewody, ja zawsze polecam stronę wueska jako wzór w zastosowaniu CDI. Bardzo pomocne forum tak jak nasze.
Co do gwintu to może i ma być M5, widać źle zmierzyłem. Tak jak wcześniej pisałem te moje szkice są to szkice poglądowe, w jawie jest bardzo mało miejsca a zapłon ma być wykonany dobrze i musi być możliwość ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Próbowałem przerobić stojan na cewki bez masowe, ale jakoś spocząłem na laurach, moc świateł jest dość dobra na wolnych obrotach. może wezmę się za to, muszę odszukać wskazówki jak to wykonać.

A dzięki Savier że doceniłeś moje rozwiązanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:56, 02 Lut 2016    Temat postu:

Jak będziesz chciał przerobić to daj znać, robiłem to wielokrotnie, wiem też który regulator itp Smile.
Aktualnie korzystasz z 2/3 cewek, które na dodatek są masowe - z tego co analizowałem z kolegę peper50 Jawy bardziej pod układ bezmasowy są przystosowane Wink. Także przed Tobą jeszcze wiele możliwości z CDI! Very Happy
PS. masz może filmik z pracy swojego cacka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Wto 12:58, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 18:52, 02 Lut 2016    Temat postu:

Filmiku nie mam, postaram się w przyszłości zrobić i udostępnię Ci.
Co do moje przeróbki na CDI bez masowe to ja robiłem tak:
w statorze odlutowałem drut od cewki, który idzie do masy z lewej strony i przylutowałem do białego przewodu który odlutowałem ze "środka" był przylutowany naprzeciw cewki wysokiego napięcia.
Wszystko podłączyłem wg schematu który mi gdzieś się zapodział Sad( Savier mam do Ciebie pytanie odnośnie statora czy wystarczy to co zrobiłem czy mam coś jeszcze przerobić???
tak wygląda stator przed przeróbką:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak po mojej przeróbce:
[link widoczny dla zalogowanych]

taki mam regulator bez masowy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pogoda zapowiada się dość pozytywnie na grzebanie więc może uda mi się przerobić zapłon na bez masowy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Wto 19:05, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Wto 22:40, 02 Lut 2016    Temat postu:

Spróbuj znaleźć schemat, bardzo, bardzo chętnie bym go porównał z moim :>.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:13, 04 Lut 2016    Temat postu:

Peper50, jak tam CDI?
[link widoczny dla zalogowanych]
Stasiek, przy lewej cewce masz OK. Po prawej, przy kablu żółto czerwonym (swoja drogą od ładowania) powinieneś odlutować ten kabel i zostawić. W tym miejscu oryginalnie powinny zgrywac się dwa druty od cewek.
Z kolei na dole jest drugi koniec cewek - masz dwie opcje, odlutować ten drut, skrócić i wyciągnąć go w lewym górnym rogu lub przylutować kabel bezpośrednio do istniejącego hmm łoża czy jak to nazwać Very Happy.
W skrócie robisz tak, żeby mieć początek wszystkich cewek w jednym kabelku i koniec w drugim kabelku. Jak na spokojnie się poprzyglądasz statorowi to nawet sam dojdziesz Smile.
W regulatorze:
zielony masa
żółty-różowy - końce cewek (bez znaczenia początek czy koniec)
czerwony - akumulator i światła
czarny - 12+ po stacyjce. "aktywuje" regulator. Podłączyć pod klakson czy pod starą cewkę, czyli tam, gdzie pojawia się prąd z akumulatora po przekręceniu stacyjki.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to z checia pomogę jeśli będę wiedział Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Czw 12:14, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 13:01, 04 Lut 2016    Temat postu:

Peper50 w sobotę przygotuję mój schemat i go udostępnię.
Savier posiedzę nad tym wieczorem i przerobię stator.
Dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1314
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 13:32, 04 Lut 2016    Temat postu:

Panowie, zestanwiać się nad tym czy inwestować w vape? Rozumiem że to trzeba jeszcze podłączyć pod właściwy regulator na 12v? Vape jest kompletne pod tym względem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 359
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 14:41, 04 Lut 2016    Temat postu:

Seba inwestując w CDI musisz mieć takie oto podzespoły:
-regulator napięcia
-moduł zapłonow
-cewka wysokiego napięcia
- stator razem z impulsatorem
- koło magnesowe
- z części mechanicznych musisz dorobić podstawę oraz przerobić koło magnesowe lub dobrać takie aby pasowało na czop wału.
Jak wykona się CDI takie jak ja mam obecnie to akumulator nie jest potrzebny ale jak chcesz CDI które ma światła i ładowanie tak jak powinno być czyli bez względu na obroty stałe to musisz mieć akumulator 12V.
Podsumowując części zakupowe można podebrać ze skutera 2T koszt całości ok 100-150 zetów, dorobienie podstawy to zależy od ceny tokarza. Pokazałem jak ja mam to wykonane. Ingerencja w instalację elektryczną jest prawie żadna ok 15minut trzeba aby zamontować oryginalny zapłon.
zapłon Vape kosztuje ok 800 zetów
to samo masz za ok 300 zetów.
Poczytaj sobie na forum wueski o CDI (ale czytaj tylko pierwsze 20 stron bo potem ciągle te same tematy poruszane są).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin