 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 14:30, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No to musiałem złożyć nie tak, hmm to teraz jak to naprawić??
a może samo się dopasuje??
Rozkręcę jeszcze raz i zobaczę ten luz osłon sprężyn może to tak blokuje że laga nie pracuje,
hmm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Śro 7:04, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
witam,
Rozkręciłem zawieszenie, i problem nie jest w osłonach a w tłumiku ( poz.25 wg katalogu części) , tak mi się teraz wydaje
Przy pierwszym rozkręcaniu jeden amortyzator nie był wkręcony w nakrętkę (ta którą przykręca się lagę do półki) tylko od dołu przykręcony. Na dodatek ten tłumik ma ułamana część gwintowaną, gwintu jest ok 5mm (tyle aby wkręcić w nakrętkę), drugi był wkręcony ale nie pamiętam czy wystawał nad nakrętkę.
Przy montażu nie zwróciłem uwagi aby końcówka tłumika ta z wystającym kołeczkiem ustalającym weszła w otwór ustalający, załapałem na ślepo śrubką od dołu lagi.
Teraz mam wszystko rozkręcone, mam takie pytanie ile ma wystawać część gwintowana tłumika ponad nakrętkę mocującą lagę do półki?? ( u mnie nakrętka mocująca jest z "pogłębieniem" - mam nadzieję że zrozumiale to napisałem) czy skręcamy tak aby nie wystawał tłumik??
Gdzieś widziałem że na tłumiku jest nakrętka, kontrująca?? Raz ją widziałem pod nakrętką mocującą do półki a raz nad nakrętką, i nie wiem czy musi ona być?? Bo u mnie nie było żadnej nakrętki w tym ułamanym tłumiku to rozumiem że nie było bo gwintu jest tylko na nakrętkę kontrująca albo na nakrętkę półki.
Mam nadzieję że dość zrozumiale to napisałem, i proszę o pomoc bo nie wiem co mam teraz zrobić , czy szukać „nowy” przód czy walczyć z tym co mam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Śro 10:12, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 6:31, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Troszkę głupot napisałem w poprzednim poście, Seba masz rację że lagi mam wygięte do środka.
ale powiem tak, wymieniłem tłumik amortyzatora na dobry. Złożyłem ponownie lagi i założyłem w półki (pamiętam że odpowietrzniki miałem z przodu) i tak wszystko przykręciłem. Przód nie pracuje dobrze ale nie jest sztywny jak to miało miejsce za pierwszym razem. No cóż nie stać mnie obecnie na porządną regenerację, może się to dopasuje, w końcu silnik mam na dotarciu więc dużych km nie będę nakręcał.
To tyle co co przodu.
Pochwalę się tylko że uruchomiłem silnik za pomocą CDI. jak wszystko skręcę już porządnie to napisze co nie co
cdn
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pon 6:33, 29 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 19:56, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Poniżej umieszczam szkice mojej podstawy pod CDI.
Elementy powinny być wykonane z aluminium.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
cdn
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Nie 20:00, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Pon 22:27, 01 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nie widzę otworu w podstawie pod impulsatorem. Jak założyłeś podstawkę? Z kartera wychodzi taki nadlew/bolec. Trzeba by zrobić otwór w płytce aluminiowej pod impulsatorem bo inaczej nie wejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 7:37, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Do karterów przykręcasz "rdzeń" (rysunek) a płytkę przykręcasz do rdzenia (nie narysowałem dwóch otworów M6). Na płytce masz dwa otw. M4 i do nich u mnie jest przykręcony impulsator. Stator u mnie przykręcany jest do rdzenia na średnicy fi 47,5mm.
Jak spojrzysz na wcześniejsze moje wpisy to są zdjęcia jak to wszystko wygląda.
Ze względu że są różne zestawy do skuterów wiec nie można wzorować się w 100% moimi szkicami, są to szkice poglądowe ukazujące sposób montażu i ustawienia kąta wyprzedzenia. Taki sposób montażu udało mi się ze znajomym tokarzem wymyślić.
Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe co napisałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik

Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:10, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Należy poprawić, gwint pod impulsator to M5 . A łapa prądnicy w tym przypadku nie przeszkadza, bo całość jest "podniesiona".
Bardzo fajne rysunki, dobrze to przemyślałeś! Swoją drogą, jak spawało się element z wirnika to nowego koła magnesowego?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Wto 12:11, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 12:43, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Kolega mi spawał i nie miał problemów, więc można spawać.
Savier zgadza się pomagałeś mi łączyć przewody, ja zawsze polecam stronę wueska jako wzór w zastosowaniu CDI. Bardzo pomocne forum tak jak nasze.
Co do gwintu to może i ma być M5, widać źle zmierzyłem. Tak jak wcześniej pisałem te moje szkice są to szkice poglądowe, w jawie jest bardzo mało miejsca a zapłon ma być wykonany dobrze i musi być możliwość ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Próbowałem przerobić stojan na cewki bez masowe, ale jakoś spocząłem na laurach, moc świateł jest dość dobra na wolnych obrotach. może wezmę się za to, muszę odszukać wskazówki jak to wykonać.
A dzięki Savier że doceniłeś moje rozwiązanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik

Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:56, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak będziesz chciał przerobić to daj znać, robiłem to wielokrotnie, wiem też który regulator itp .
Aktualnie korzystasz z 2/3 cewek, które na dodatek są masowe - z tego co analizowałem z kolegę peper50 Jawy bardziej pod układ bezmasowy są przystosowane . Także przed Tobą jeszcze wiele możliwości z CDI!
PS. masz może filmik z pracy swojego cacka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Wto 12:58, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 18:52, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Filmiku nie mam, postaram się w przyszłości zrobić i udostępnię Ci.
Co do moje przeróbki na CDI bez masowe to ja robiłem tak:
w statorze odlutowałem drut od cewki, który idzie do masy z lewej strony i przylutowałem do białego przewodu który odlutowałem ze "środka" był przylutowany naprzeciw cewki wysokiego napięcia.
Wszystko podłączyłem wg schematu który mi gdzieś się zapodział ( Savier mam do Ciebie pytanie odnośnie statora czy wystarczy to co zrobiłem czy mam coś jeszcze przerobić???
tak wygląda stator przed przeróbką:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak po mojej przeróbce:
[link widoczny dla zalogowanych]
taki mam regulator bez masowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pogoda zapowiada się dość pozytywnie na grzebanie więc może uda mi się przerobić zapłon na bez masowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Wto 19:05, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wto 22:40, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuj znaleźć schemat, bardzo, bardzo chętnie bym go porównał z moim :>.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Savier
Czeladnik

Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:13, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Peper50, jak tam CDI?
[link widoczny dla zalogowanych]
Stasiek, przy lewej cewce masz OK. Po prawej, przy kablu żółto czerwonym (swoja drogą od ładowania) powinieneś odlutować ten kabel i zostawić. W tym miejscu oryginalnie powinny zgrywac się dwa druty od cewek.
Z kolei na dole jest drugi koniec cewek - masz dwie opcje, odlutować ten drut, skrócić i wyciągnąć go w lewym górnym rogu lub przylutować kabel bezpośrednio do istniejącego hmm łoża czy jak to nazwać .
W skrócie robisz tak, żeby mieć początek wszystkich cewek w jednym kabelku i koniec w drugim kabelku. Jak na spokojnie się poprzyglądasz statorowi to nawet sam dojdziesz .
W regulatorze:
zielony masa
żółty-różowy - końce cewek (bez znaczenia początek czy koniec)
czerwony - akumulator i światła
czarny - 12+ po stacyjce. "aktywuje" regulator. Podłączyć pod klakson czy pod starą cewkę, czyli tam, gdzie pojawia się prąd z akumulatora po przekręceniu stacyjki.
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to z checia pomogę jeśli będę wiedział
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Czw 12:14, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 13:01, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Peper50 w sobotę przygotuję mój schemat i go udostępnię.
Savier posiedzę nad tym wieczorem i przerobię stator.
Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 13:32, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, zestanwiać się nad tym czy inwestować w vape? Rozumiem że to trzeba jeszcze podłączyć pod właściwy regulator na 12v? Vape jest kompletne pod tym względem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 14:41, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Seba inwestując w CDI musisz mieć takie oto podzespoły:
-regulator napięcia
-moduł zapłonow
-cewka wysokiego napięcia
- stator razem z impulsatorem
- koło magnesowe
- z części mechanicznych musisz dorobić podstawę oraz przerobić koło magnesowe lub dobrać takie aby pasowało na czop wału.
Jak wykona się CDI takie jak ja mam obecnie to akumulator nie jest potrzebny ale jak chcesz CDI które ma światła i ładowanie tak jak powinno być czyli bez względu na obroty stałe to musisz mieć akumulator 12V.
Podsumowując części zakupowe można podebrać ze skutera 2T koszt całości ok 100-150 zetów, dorobienie podstawy to zależy od ceny tokarza. Pokazałem jak ja mam to wykonane. Ingerencja w instalację elektryczną jest prawie żadna ok 15minut trzeba aby zamontować oryginalny zapłon.
zapłon Vape kosztuje ok 800 zetów
to samo masz za ok 300 zetów.
Poczytaj sobie na forum wueski o CDI (ale czytaj tylko pierwsze 20 stron bo potem ciągle te same tematy poruszane są).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|