Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 '63
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:42, 04 Lut 2016    Temat postu:

Nie warto inwestować w Vape, bo niedługo będzie dostępne CDI ode mnie. Very Happy
Przy zbiorowym zamówieniu cena będzie oscylowała w granicach 280-340zł - nie wszystko tutaj będzie zależało od mnie, ale postaram się, żeby było rozsądnie Smile.
Czy warto to już odpowiedział Stasiek Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Czw 16:43, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 9:34, 05 Lut 2016    Temat postu:

Savier polutowałem przewody a zrobiłem to tak,
ze środka odlutowałem cienki drut, następnie odlutowałem z prawej strony przewód żółto-czerwony a te dwa cienkie druty od cewek nie ruszałem. Do odlutowanego przewodu przylutowałem odlutowany drut ze środka.
proszę o opinię czy temat statora mam już ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:17, 05 Lut 2016    Temat postu:

Jeśli dobrze się zrozumieliśmy to jak najbardziej Very Happy. Podepnij na druta pod regulator i przekonamy się Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 14:12, 05 Lut 2016    Temat postu:

Savier nie rozumiem co masz na myśli po podłączeniu na druta pod regulator.
jutro powalczę z podłączeniem,
peper50 ja mam tak podłączone:
[link widoczny dla zalogowanych]
tam gdzie idzie "prąd wyregulowany12V" wpinam się w instalację elektryczną jawy do przewodu który idzie do "-" akumulatora. Zwróć uwagę że instalacja CDI ma bardzo dużo "mas" musisz mieć wyprowadzenie masowe do gaszenia. twój schemat może się różnić ponieważ masz inne podzespoły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:15, 05 Lut 2016    Temat postu:

Na druta znaczy na próbę... Wink
Z peperem juz sobie bardziej szczegółowo omówiliśmy Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 11:58, 06 Lut 2016    Temat postu:

Tak jak byłem bezrobotny tak teraz mam roboty od groma... Ale ogarniam temat powoli. Myślę, że CDI Saviera się sprawdzi a cena mówi sama za siebie. Ogarniemy Jawę to będę się brał pewnie za wskę Razz tylko tam mam problem z krzywym wałem ;/... o tem potem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Sob 17:04, 06 Lut 2016    Temat postu:

Savier podłączyłem instalację tak aby była „bez masowa”.
No i niby działa, światła świecą, sygnał jest, motór pali ale nie wiem czy mam ładowanie bo w mierniku rozładowała mi się bateria a nie mam nowej więc ładowania nie mogę sprawdzić Sad((
poniżej schemat jak mam wszystko podłaczone
[link widoczny dla zalogowanych]

Napisałeś że mam podłączyć czerwony do akumulatora ja podłączyłem do przewodu który idzie do stacyjki, podłączony miał być pod klakson aby aktywował regulator. Czarny podłączyłem pod akumulator więc odwrotnie przewody podłączyłem niż mówiłeś.
Światła w garażu nie mam a że robiłem to już po ciemku nie sprawdziłem podłączenia jak pisałeś.
Zastanawiam się czy ten cały prąd który mam nie pochodzi od akumulatora a akumulator jest nie ładowany.
Możesz spojrzeć na mój schemat i swoje uwagi napisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Sob 17:05, 06 Lut 2016    Temat postu:

Podłączyłem przewody wg propozycji Saviera i nie działa. Nie mam ani świateł ani iskry. Wróciłem do podłączenia wg mojego schematu i działa, zauważyłem że przy zwiekszonych obrotach światła minimalnie są mocniejsze tak jak w aucie. Ładowania jeszcze nie sprawdziłem więc nie potwierdzam na 100% że wszystko opanowane.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Nie 12:27, 07 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:15, 10 Lut 2016    Temat postu:

Kurde, jak Ty iskre straciłeś przy innym podłączeniu regulatora to musisz mieć coś zdrowo pomieszane Very Happy.
Zasada jest krótka: czarny kabel jest od "patrzenia" jakie jest na nim napięcie. Gdybyś podłączył go pod żarówkę przednią to miałbyś tam stałe napięcie. Dlatego podpina się go "gdzieś" w instalacji, żeby w niej właśnie byłe odpowiednie napięcie.
Czerwony kabel ma zasilić akumulator i wszystkie inne odbiorniki Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 12:34, 10 Lut 2016    Temat postu:

hmmm,
połączę wszystkie przewody porządnie na konektory a nie na skrętkę jak teraz mam i sprawdzę to ładowanie.
A może jest tak że jawa to czeski produkt i mam dobrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 7:15, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Projekt CDI na statorze bez masowym uważam za zakończony z sukcesem. Silnik działa bez problemu, światła są bardzo mocne, oświetlają bardzo dobrze jezdnię. Moc świateł zależna od obrotów ale i na małych obrotach silnika (na luzie bez dodawania gazu światła są dość mocne) aby wykonać stator bez masowy to trzeba przerobić stator. Powyżej jest opisane jak to wykonałem. Zestawie tym nie potrzebny jest akumulator.
W galerii umieściłem schemat podłączenia.
Tak jak napisałem wcześniej temat CDI u siebie zakończyłem sukcesem:)

cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pią 7:23, 15 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:58, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Pamiętaj, żeby czarny kabel podpiąć gdzies w instalacji, gdzie po przekręceniu kluczyka pojawia się jakieś napięcie...
Jak nie chcesz aku to w tym przypadku to będzie tzw 12V zmienne po stacyjce Very Happy.
Regulator będzie tak kombinował, żeby na żarówce było 12-14V Smile.
Jak rozwiązałeś gaszenie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Pią 7:58, 15 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 9:32, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Czarny podpiąłem pod "+" akumulatora i wszystko działa, jak podpinałem czerwony pod "+" to nie było świateł.
A gaszenie, umieściłem pod bakiem taki toporny przełącznik (muszę coś innego wykombinować) który jest zmasowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:34, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Mogę Ci podrzucić gotowe rozwiązanie, ale potrzeba prądu stałego bez chodzacego silnika (aku). Taki myczek z przekaźnikiem Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 10:15, 15 Kwi 2016    Temat postu:

O miło by było Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin