Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O... ol... olej (skrzynia+silnik+amorki)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:10, 24 Kwi 2009    Temat postu:

Zlałem dziś cały bak, zalałem świeżym paliwkiem z olejem Shell Advance VSX (półsyntetyk) 1-25 i z pierwszych obserwacji (w stosunku do Olenowskiego czerwonego półsyntetyka zalanego 1-15) na zimnym kopci bardziej. Wink Co do odczuć podczas krótkiej przejażdżki na razie nie umiem stwierdzić różnicy... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:57, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Domin89 wiem, że temat z kwietnia ale mogłbys napisac jaki olej najlepiej lać do amorkó przednich ?
Niektórzy leją mieszanki dwóch olejów, ale jakich, w jakim stosunku?
Wie ktoś ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 13:09, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Mieszanka hipolu i amortyzolu pól na pól- ja mam tak w ts . Po zalaniu samym amortyzolem pod był bardzo miękki- na mieszance w sam raz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:11, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Gustaw a ten amortyzol to ma jakieś rodzaje, czy jest tylko jeden ?

Hipole znam przynajmniej dwa. Który z nich. Mógłbyś mi podac oznaczenie , no wiesz ... 80w90 czy jak tam...

mały offtop:
Jaką masz tskę ? 150? 250 ?

(muszę zrobić amory zarówno w jawie jak i w tsce 150 żony)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 15:24, 10 Wrz 2009    Temat postu:

He he mam jawe 350 Ts Smile Smile zależy jaki chcesz mieć przód ? jeśli miękki to oba oleje muszą być miękkie jeśli twardy to geste jeśli taki sobie to jeden gesty jeden rzadki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m-bartosz
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STARACHOWICE

PostWysłany: Pią 10:02, 11 Wrz 2009    Temat postu:

ts-ka 150?? dobra nieważne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Pią 18:16, 11 Wrz 2009    Temat postu:

ts-ka 150?? dobra nieważne
Były jeszcze MZki TS 150 i 250 Very Happy takie z garbatym chromowanym bakiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:49, 24 Wrz 2009    Temat postu:

Dokładnie. MZ TS 150
Bak jest wyższy niż szerszy Smile

Taka brzydka, że aż ładna.
Właśnie będę ją szykował do sprzedaży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojt@s
Pan Henio



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 20:32, 25 Wrz 2009    Temat postu:

Falco zacznij od tego jakie klasy są to oleje.

do 2T wyróżniamy TA>TC>TB>TA , przy czym mixol to klasa TA, czyli ta najgorsza. Pół-syntetyk orlenu to klasa TC, 2 lata temu była TB ale chłopcy poprawili się i skoczyli o klasę wyżej. Ja w swoje 634 lałem cały czas 1:50 i moto czasami dostawało na trasie i nigdy nic nie było. Zresztą 353 czy 356 to nie są sprzęty do takich olei nawet zaprojektowane, więc w zupełności tani półsyntetyk albo dobry minerał typu valvoline wystarczy w zupełności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek123
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Wto 22:09, 08 Mar 2011    Temat postu:

Dzisiaj kupiłem olej Carlube 2-Stroke



Mówie, że chce jakiś dobry tani półsyntetyk więć dał mi taki olej. W domu okazało się, że jest to minerał. Zastanawiam się czy zostawić go czy oddać. Za butelkę 1 litr zapłaciłem 20zł. Specyfikacja wygląda przyzwoicie API: TC JASO: FB. Możę ktoś na forum go testował?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 13:44, 09 Mar 2011    Temat postu:

Kup sobie olej Husqvarny, bardzo dobrze się spisuje, ja do swojej leje jego podróbę, nazywa się Fulmix Zielony, pisze że połsyntetyk ale znając życie to pewnie zabarwiony minerał, kupuję to w bańkach 4L (4 motory + 2 piły, trochę tego idzie Razz), wychodzi ok 12zł/litr. W simsonie po zdjęciu cylindra wał i tłok były całe pokryte olejem, czyli smarowanie ma dobre, a zamiast klasycznego kamiennego nagaru na głowicy jest tłusty czarny osad, który schodzi po przetarciu palcem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pią 19:34, 29 Lip 2011    Temat postu:

aker6 napisał:
ehh ile razy można pisać... lejcie olej platinum 2t a nie to czerwone ścierwo!! wystarczy popatrzeć na jego cene i porównać z Miksolem S. Platinum mam teraz zalane 1:50 i nie ma problemu przy czerwonce przy 1:40 łapało tłok, nie ma szans że go jeszcze zaleję do baku
Sorry że odkopuje temat ale dziś dowiedziałem się czegoś ciekawego. Strasznie mnie ciekawiło jaka jest różnicz pomiędzy czerwonym i zielonym "ścierwem" no i dostałem odpowiedz, żadnej praktycznie nie ma, ale jeżeli lało się zielone to nie powinno się przechodzic na czerwone tak samo jak i mixol bo właśnie po takiej zamianie łapie tłok, dokładnej (czytaj chemicznej Very Happy ) przyczyny nie poznałem, mam nadzieję że komuś to pomoże Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duniu
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:26, 15 Lut 2016    Temat postu:

Odkopię temat żeby nie zakładać nowego.

Jestem po pierwszym uruchomieniu silnika Jawy 175 356 z 60r, silnik po kapitalnym remoncie.
W instrukcji obsługi znalazłem takie dane dotyczące mieszanki:
- do 500km 1:12 (docieranie)
- od 500km do 2000km 1:15 (docieranie)
- po 2000km 1:20
Taką też mieszankę zrobiłem 1:12 ze zwykłym Orlenowskim MixolemS (moja WSK cały czas na nim pracuje i nic się nie dzieje). Teraz pytanie taka mieszanka to jednak przesada (silnik mocno dymi, pluje olejem z tłumików), jaką mieszankę robić na docieranie i później żeby silnikowi nic się nie stało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:37, 16 Lut 2016    Temat postu:

na docieranie 1:30 później 1:50 jeśli używasz dobrego oleju Smile

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duniu
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:57, 16 Lut 2016    Temat postu:

Jawor napisał:
na docieranie 1:30 później 1:50 jeśli używasz dobrego oleju Smile


Aż taka rozbieżność od instrukcji, no dobrze mam nadzieję że nic się nie stanie. Co do oleju tak jak pisałem używałem zawsze Orlenowskiego MixoluS w WSK po remoncie i nic się nie działo, chyba że macie jakieś poważne przeciwwskazania co do tego oleju ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin