Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zagadka - co dzwoni w tym silniku?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:31, 09 Paź 2014    Temat postu:

Wczoraj miałem okazję posłuchać pracy innej 250 i powiem Wam, że tam nic nie dzwoniło więc ten typ tak nie ma.
Plan mam następujący:
Aktualnie szczelina na zamkach pierścieni ma od 0.1 do 0.2 czyli trochę ciasno. Chcę założyć stare pierścienie z większą szczeliną na zamku i zobaczyć czy dzwonienie ustanie. Jeżeli nie ustanie dzwonienie to założę stary tłok i stare pierścienie. Jeżeli to nie pomoże to założę stary cylinder do tego zestawu, jeżeli nadal będzie dzwonić to pozostanie tylko i wyłącznie kwestia zjeb... wału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pią 13:42, 10 Paź 2014    Temat postu:

Witam a jak weszły łożyska w kartery?????Może wybite kartery?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 11:19, 12 Paź 2014    Temat postu:

Weszły ciężko, nie obeszło się bez młotkowania. Jak nie pomoże to co napisałem wyżej będę szukał dalej i wtedy nie obejdzie się bez rozebrania silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 16:47, 12 Paź 2014    Temat postu:

Jasny Gwint trzeba było podgrzać kartery????? Daj znać co to dzwoni?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 17:32, 12 Paź 2014    Temat postu:

Miałem zamrożone łożyska dlatego nie grzałem kartera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 10:02, 13 Paź 2014    Temat postu:

Witam Masz doświadczenie wiesz co robić i jak. Ale daj znać u mnie też dzwoni tak od 3500 km stawiam na pierścienie. Ale chodzi to chodzi.Pozdrawiam z pogodą ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pon 13:03, 13 Paź 2014    Temat postu:

Jest jeszcze kwestia odpowiedniej mieszanki. Znajomy robił szlif w Jawie 175, na początku silnik ładnie chodził, po paru km zaczęły pierścienie dzwonić. Co się okazało zrobił mieszankę 1:40, widocznie za słabe smarowanie miał albo tak jak ktoś już wcześniej wspomniał okna nie były fazowane po szlifie. Zrobił później mieszankę 1:25 co okazało się zbawienne bo silnik ucichł. Jakie szkody wyrządziło nie wiadomo, ale odpowiednia ilość oleju jak i fazowanie okien na pewno jest sprawą kluczową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 21:23, 13 Paź 2014    Temat postu:

Witam ja daję 1:30 Orlen Semisyntetik. 1:25 to będzie trochę dymu i może pluć olejem z rur?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 14:56, 14 Paź 2014    Temat postu:

Ja leję 1:40 i jest ok;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 16:38, 14 Paź 2014    Temat postu:

Witam. Może 1;40 być dobrze bo 1;30 trochę pluje olejem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 19:12, 17 Paź 2014    Temat postu:

http://youtu.be/GQbnDwNkjWA

jest lepiej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:50, 17 Paź 2014    Temat postu:

ewidentnie, tylko mieszanka zbyt bogata albo za dużo oleju Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Sob 7:34, 18 Paź 2014    Temat postu:

Witam fajnie że doszedłeś niby nic a jak cieszy. popatrz a ja nie zwracałem uwagi 1;30 i po ptokach a tu każdy szczegół ważny. Pozdrawiam z pogodą ducha Miłego dnia. Cały czas się uczymy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 17:47, 19 Paź 2014    Temat postu:

Jawor, gaźnik jest napewno kiepsko wyregulowany ale i miksolu jest chyba za dużo w paliwie. Zrobiłem taką mieszankę jak było napisane w instrukcji dla motocykla na dotarciu.

Co do dzwonienia. Nie jestem pewien tak naprawdę co pomogło. Zmieniłem tłok, założyłem stary, zmęczony życiem, wymieniłem też sworzeń, ten który mam założony teraz wchodził odrobinę ciaśniej niż ten co był. Pomierzyłem oba sworznie i każdy ma po 14.95mm więc może to moja subiektywna opinia. Ale wracając do tłoka, obmierzyłam oba tłoki szukając różnic w rowkach na pierścienie, okazało się że są takie same, jedyna różnica jaka była to różnica wysokości tłoka. Nowy jest o 0.7mm wyższy od osi sworznia do górnej krawędzi tłoka niż ten stary, ale na nowym tłoku nie widać śladów po spotkaniu tłoka z głowicą.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 5:10, 20 Paź 2014    Temat postu:

Witam ja smaruję babcię Jawę semi Mixol odstawiłem .A może większe sprężanie bo wyższy tłok oleju więcej lepiej uszczelnia tłok i dzwoni??????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin