Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 1958r :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 17:28, 19 Mar 2014    Temat postu:

Dziękuję Panowie za odpowiedzi:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 21:47, 24 Mar 2014    Temat postu:

Powoli zaczynam składać Jadwigę. Czy u Was też pracuje dolna krawędź tego krótkiego błotnika przy zamykaniu podstawki centralnej przez tą blaszkę zatrzaskującą podstawkę?





Jeszcze jedno pytanie, miska łożyska ta osadzona na sztycy przy dolnej półce powinna siedzieć na sztywno, nie obracać się na sztycy?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 21:57, 24 Mar 2014    Temat postu:

Masz spawany uchwyt na ten zatrzask w ramie i dlatego on tak pracuje z błotnikiem. Co do miski to nie powinien się kręcić, ale jak się kręci to wklej na klej i będzie ok Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 22:12, 24 Mar 2014    Temat postu:

Tzn że to nie było tak w oryginale i ktoś coś tam dospawywał? Loctite do łożysk będzie dobry do tej miski?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 16:21, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 8:33, 31 Mar 2014    Temat postu:

Panowie, coś mi nie poszło przy składaniu przedniego zawieszenia. Muszę to jeszcze raz rozebrać bo chyba źle poskładałem łożyska w główce ramy przez co górna półka jest za wysoko a kierownica nie trafia w środek otworów w obudowie lampy.






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 7:17, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Panowie, niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi z tymi bębnami i pokrywą bębna.
Mam dwa bębny z takim samym nr części: 353-51-331 oraz pokrywy 353-51-410, po włożeniu łożysk i tej tulejki do bębna spasowuje to z pokrywą od bębna i tu niespodzianka, w jednym bębnie pokrywa wpada tak głęboko że obciera o bęben a w drugim wystaje ponad że jest szczelina pomiędzy bębnem a pokrywą. Do sprawdzenia użyłem tej samej pokrywy. Zauważyłem że w jest różnica w bębnach jeżeli chodzi o głębokość na jakiej jest zewnętrzny seger, w jednym bębnie jest ok 7mm a w drugim 5.5mm. O co tu chodzi?
tak to wygląda na fotkach:






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:44, 03 Kwi 2014    Temat postu:

z tego co pamiętam to jest tulejka dystansująca pomiędzy bębnem a wew. piastą łożyska. Musi się to jakoś zgrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:51, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Bęben ma swoją tulejkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 9:03, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Wg katalogu czesci nie ma zadnej dodatkowej tulejki pomiedzy bebnem a lozyskiem. W pokrywe bebna wtopiona jest tulejka, ale problem lezy w pozycjonowaniu lozyska wewnatrz piasty. Nie wiem w jaki sposob poprawnie je wypozycjonowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 13:34, 04 Kwi 2014    Temat postu:

może jest różnica koło tył i koło przód, chodzi mi o piasty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:13, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Wg katalogu bębny z przodu i z tyłu mają inne numery, ale ja mam oryginalnie z tyłu bęben z takim samym numerem jak ten z przodu, zabierak zębatki jest zamontowany w oryginalny sposob wiec raczej nikt tam nic nie przerabial.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:13, 05 Kwi 2014    Temat postu: Nasze Jawy

Jestem właśnie po złożeniu kół wszystko pasuje. Numery mam takie same jak kolega podał wymiary od strony segera też,pozostaje sprawdzić tulejkę między łożyskami.Po złożeniu, łożysko od strony bębna hamulcowego wsunięte jest na głębokość 5,5mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:32, 09 Kwi 2014    Temat postu:

I co seba doszłeś do ładu z bębnami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 8:45, 10 Kwi 2014    Temat postu:

Hej Panowie!

Dziękuję za odpowiedzi, poradziłem sobie z kołami i Jadwiga w tej chwili wygląda tak:





Niestety mam problem z przednim zawieszenie, a w zasadzie z kołem które stoi pod skosem względem lag, jutro się tym zajmęSmile

Jeszcze jedno pytanie, wg katalogu rocznik 58 miał przednią ośkę z tulejką którą wkładało się w lagę:



Jeżeli zostawię to tak jak mam w tej chwili to mam za krótki gwint z drugiej strony żeby założyć podkładkę i nakrętkę:



Zakładam że wystarczy skrócić tą tulejkę, ośka wejdzie głębiej i to załatwi kwestię?

Albo mogę zastosować taką ośkę i też będzie ok?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 13:40, 10 Kwi 2014    Temat postu:

Ta tulejka co ją tam wsadziłeś nie jest oryginalna, oryginalna jest szerokości tego uchwytu co wchodzi ośka. Utnij tą tulejkę i będzie wszystko dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 7 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin