Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 353/04 1961r. Lentkomobil
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 12:42, 19 Paź 2015    Temat postu:

Właśnie skręciłem tak na szybko kosz warz z zębatką na wale i łańcuch jest idealnie osiowo, więc w tym miejscu jest niby wszystko ok. Wrzuciłem do galerii nowe zdjęcia półksiężyca wraz z suwmiarką i wymiarami. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Ta głowica(nazwa wg katalogu części), która znajduje się w koszu sprzęgłowym nie wchodzi całkowicie na zębatkę, tylko tak do 60-75%. Czy to jest normalne?

Tutaj zdjęcia: http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=3540


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 13:32, 19 Paź 2015    Temat postu:

1. tulejka która jest na zdjęciu z półksiężycem i tym aluminiowym trójkątem powinna być wprasowana w ten aluminiowy element, nie powinna latać luzem.
2. Jesteś pewien że dobrze założyłeś tą tulejkę w ten aluminiowy element? kołnierz tulejki był z właściwej strony?
3. czy jak skręcisz wszystkie elementy na wałku głównym (podkładka, tuleja, kosz, głowica) masz luz osiowy na koszu sprzęgłowym?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:12, 19 Paź 2015    Temat postu:

1. Ta tulejka ciasno wchodzi w ten aluminiowy element, ale nie jest, ani nie była zaprasowana w tych co ja mam
2. Wydaje mi się, ze tak, bo wzorowałem się na katalogu. Kołnierz był od dolnej strony tego trójkąta.
3. Z tego jak ruszałem tym koszem, to nie wyczułem luzu, ale sprawdzę to dokładnie koło 18-19

edit:
Kosz nie posiada luzu osiowego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Pon 17:06, 19 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:27, 19 Paź 2015    Temat postu:

1. U mnie tulejka jest zaprasowana.
2. Kołnierz ma iść od strony karteru, tulejka na długość tego aluminiowego elementu.

Moja suwmiarka leży koło Jadwigi i nie mam czym pomierzyć ale widzę po zdjęciu że dużo nie brakuje, więc może zmierz ile i dorób na taką długość tulejki albo podkładki załóż. Chyba że zmierzysz swoje tulejki porównamy długość. Jak nie będzie miał ci kto dorobić mogę w pracy coś wyskrobać na tokarce Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:47, 19 Paź 2015    Temat postu:

Czyli widzę, że u mnie jest coś nie tak z tą tulejką. No właśnie wiem, że dużo nie brakuje, ale nie wiem z jakiej przyczyny, więc wolę dopytać Very Happy szczególnie, że to pierwszy remontowany silnik w życiu.
Moja tulejka ma długość niecałych 14mm (nie licząc z kołnierzem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 21:37, 19 Paź 2015    Temat postu:

Złożyłem kilka silników w życiu ale nie miałem takiego problemu takie rzeczy się raczej rzadko zdarzają i to raczej jak ktoś wcześniej grzebie. Myślałem raczej o tych małych tulejkach że może ktoś coś dorabiał. Mam Jawę z tego samego roku, widzę że gdzieś z Rzeszowa jesteś możesz ewentualnie założyć mój zestaw i zobaczyć jak pasuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 16:45, 08 Lis 2015    Temat postu:

Wszystko już pięknie zdystansowane, że pasuje wręcz idealnie, lecz teraz zastanawiam się nad łańcuchem sprzęgłowym. Łańcuch jakiej firmy polecacie? Pytam, ponieważ słyszałem kiepskie opinie o tych czeskich Favoritach, a jak już coś zakładać, to na dłuższy czas

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Nie 16:46, 08 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 17:11, 08 Lis 2015    Temat postu:

Dlaczego chcesz wymieniać łańcuszek sprzeglowy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 17:11, 08 Lis 2015    Temat postu:

Co do łańcucha nie pomogę bo mam nowy oryginalny z epoki, co zrobiłeś w końcu z tym dystansowaniem nowe tulejki czy podkładki? Chwal się może komuś się przyda w przyszłości Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:39, 09 Lis 2015    Temat postu:

Chcę wymieniać, ponieważ ma już luz, chociaż nie wiem, czy taki nie jest dopuszczalny. Jaki luz powinien posiadać ten łańcuszek?
Co do dystansowania, to dorobiłem dłuższe tulejki prowadzące i dałem podkładki pod trójkąt półksiężyca. Gość mi dorobił też nową tulejkę w niego wchodzącą, więc jest wszystko idealnie spasowane, a tulejka już nie chodzi luźno w nim.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Pon 13:40, 09 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 14:22, 09 Lis 2015    Temat postu:

Jak nie obija się łańcuch o blok silnika lub pokrywę to bym nie wymieniał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 9:22, 10 Lis 2015    Temat postu:

To nie wymieniam tego łańcucha, bo z tego co wiem, to nie obijał on o pokrywę wcześniej, a przez te kilkanaście lat stania siedział cały czas w oleju Smile
Teraz mam jeszcze inne pytanie, czy między dekiel, a karter zakładać uszczelkę, czy tylko sam silikon dać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 9:25, 10 Lis 2015    Temat postu:

mam sam silikon, jest szczelne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 16:17, 15 Lis 2015    Temat postu:

Ponownie ruszyłem do przodu i sprzęgło z półksiężycem już złożone idealnie, a pokrywa czeka na silikon Very Happy
Teraz mam pytanie odnośnie gaźnika, bo rozebrałem go na części i przemyłem benzyną ekstrakcyjną. Jednak po przemyciu pojawił się na nim taki biały nalot (przed myciem tez go było widać, ale dużo słabiej). Wiecie czym to mogę dokładnie wyczyścić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 17:58, 15 Lis 2015    Temat postu:

Hmmmyyyy, bialy nalot.... Czasami widziałem takie coś na bardzo skorodowanym/utlenionym aluminium. Możesz zapodać fote?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 4 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin