Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Romet
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartosz
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Nie 22:52, 15 Sty 2012    Temat postu:

Sorki że sie wtrącam mam problem z silnikiem S38 od komara nie umię ustawić linki z biegów żeby nie miała luzów wydaje mi się że mam ją za długą albo brakuje mi jakiejś tulejki przy silniku dokładnie jak się kończy pancerz od strony silnika czy tam mam być jakaś tulejka mógł by mi ktoś zrobić zdjęcie od strony magneta z założoną linką z biegów dziękuję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 23:37, 15 Sty 2012    Temat postu:

Spoko, ten wątek to dobre miejsce na wszelkie pytania dotyczące komarów, rometów itp.

Niestety ja nie mogę Ci pomóc bo silnik mam rozkręcony ale jeśli znajdę jakieś dobre zdjęcie to wrzucę.

........
Tak na szybko sprawdziłem katalog części zamiennych do komara (str. 40) i tam ładnie są rozrysowane poszczególne cześci no ale to tylko schemat i nie widac jak to wygląda z założona linką.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Nie 23:57, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 20:53, 16 Sty 2012    Temat postu:

kolego wojtex , pytałeś kiedyś o rejestracje motoroweru na zółte blachy- doedukowałem się i jest luka p przepisach - motorower może być zarejestrowany jako zabytek ale niema faktycznie tablic motorowerowych zółtych (motocyklowe mają wymiar 150x190mm a motorowerowe 115x140mm ale niema wzoru tych małych dla zabytków) podobnie w przypadku zabytkowych ciągników rolniczych - można conajwyżej kwadratową samochodową lub motocyklową założyć (naprawde są takie przypadki)
traktory nas nie interesują ale to pokazuje że są luki
zostało skierowane specjalne pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej i przyznali że są braki w ustawie, ale niewiadomo kiedy to zmienią, czyli tak troche kijowo - może zamiast starać się na zółte rejestrować poprostu kupie z allegro ,, gotowy zestaw kwitów z tablicą,, Smile i na białych zostanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pon 21:34, 16 Sty 2012    Temat postu:

tak ja to już jestem zdecydowany na rejestrację na zabytek - nie mam innego wyboru. Możliwe, że jeszcze będę musiał przerobi sprawę o zasiedzenie ale będę przynajmniej bogatszy o kilka nowych doświadczeń. Jeśli chodzi o tablice do zabytkowego motoroweru to w WK powiedzieli mi że dają zwykłe białe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 21:48, 16 Sty 2012    Temat postu:

no tak, ale to trochę lipa - przejść przez całą procedurę a itak dostać białe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pon 22:36, 16 Sty 2012    Temat postu:

niby tak ale przynajmniej będę mógł spokojnie polansowac się na szosie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pią 20:21, 20 Sty 2012    Temat postu:

Co to jest za tulejka - poz. 22 na rysunku. W katalogu części podpisana jest jako tulejka wprowadzająca.
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy to jest ta tuleja w "obudowie" przytwierdzonej do kartera?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 21:37, 20 Sty 2012    Temat postu:

ona jest w karterze na stałe wciśnięta Wink żeby wodzik luzów na boki nie miał bo w aluminium z czasem by się wytarło więc jest stalowa tulejka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Sob 22:11, 21 Sty 2012    Temat postu:

To spoko. W takim razie wszystko jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 21:07, 26 Sty 2012    Temat postu:

kolego wojtex przepraszam za opóźnienie, podaj mi na pw twój adres

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 19:08, 29 Sty 2012    Temat postu:

Tuner, czy między łożyskami na wale w lewym karterze dawałeś jakąś podkładkę dystansową? W katalogach coś tam jest...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 19:42, 29 Sty 2012    Temat postu:

oryginalnie powinna między łożyskami być ciężka podkładka dystansowa, myśle że chodzi o to żeby między łożyskami była ,,szparka,, aby wpływał tam olej wytrącający się na ściankach karteru (tą taką rynienką spływa z kanału przelotowego) w sobote składałem jeden silnik i założyłem ją tam gdzie oryginalnie była - natomiest we wcześniejszym silniku który składałem niedawno wyleciało mi to z głowy Smile i zostawiłem tak - następnym razem ją tam dam jak będe musiał znów rozbierać- ta konstrukcja nie jest mega wysilona i ma itak prawie takie samo smarowanie bez tego więc jak nie dasz to nic się nie stanie, ona jest bardzo cieniutka, ale jeśli masz ją to daj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 20:04, 29 Sty 2012    Temat postu:

Jak rozbierałem silnik to nie było tej podkładki. Jeśli możesz to proszę podaj mi jej grubośc i zewnętrzną średnicę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Nie 20:06, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 20:33, 29 Sty 2012    Temat postu:

postaram się, ale w wielu silnikach jej nie widziałem i normalnie działały
wiem że to nieprofesjonalne podejście, ale gdyby to było poważne uchybienie to bym na to nie pozwolił - nie jestem typem człowieka który silniki naprawia młotkiem i nie zwraca uwagi na nic poza ty żeby chociaż odpaliło Smile -w jawie, tuli, MZ i innych silnikach mimo że niektórych podkładek nie było już przed moją ingerencjom (nie sugeruje się ilością przy rozbiorce bo wiadomo że silnik nie jest ,,dziewiczy,, i ktoś mógł coś namieszać wcześniej - poprostu sprawdzam luzy osiowe i promieniowy podczas wstępnego rozeznania się w kondycji elementów), specjalnie dorabiałem u tokarza różnorakie tak aby ,,skasować,, luzy i zmieścić sie w wymaganych tolerancjach pasowań - ale akurat ta podkładka niema kolosalnego znaczenia dla silnika Smile - nie zmieni się położenie wału ani łożysk ani simmeringów bo są one ograniczone zegerami a podkładka ma może 0,3mm grubości (przynajmniej taką oryginalną w sobote zakładałem - z kolei w silniku od komara sport właśnie na 50% nie jestem pewien bo zawsze podkładki dystansowe odkładam osobno i potem zakładam tak jak były ale obok stanowiska gdzie składam graty po jakimś czasie jakaś taka podobna leżała- i niewiem czy spadła z półki czy to właśnie ta- fakt faktem wał obraca się swobodnie i normalnie, niema żadnych luzów i naprężeń itd itp , silnik jest po wymianie wielu rzeczy, i poddany wielu modyfikacjom , został złożony bardzo precyzyjnie -zajeło mi to troche czasu - dlatego niemam sumienia znowu całego go rozbebeszyć żeby cieniuteńką podkładke między dwa łożyska włożyć a w dodatku możliwe że ona już tam jest Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 20:45, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 21:41, 31 Sty 2012    Temat postu:

U mnie w motorynce chyba ktoś nie wsadził tej podkładki i efekt jest taki, że gdy nacisnę sprzęgło na odpalonym silniku to widać jak cały wał z magnetem przesuwa się w lewo Razz ale już tak od jakiś 10 lat jeździ i nic się nie dzieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 7 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin