Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie chce odpalić a jedynie czasami kichnie.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 19:50, 04 Cze 2012    Temat postu:

tak naprawdę to nie wiem Smile moja 354/03 czeka już conajmniej rok w kolejce na rozpatrzenie wniosku o renowacje - wstępnie zweryfikowałem stan wszystkich części, ale chce pokończyć to co zacząłem - więc jedyne co moge stwierdzić narazie o układzie zapłonowym w 354 to tyle że brakuje mi młoteczków ha ha - a krzywce się nie przyglądałem - wiem tylko tyle że ją posiadam Smile
powodzenia w uruchamianiu sprzętu - po zdiagnozowaniu przyczyny masz już ,,z górki,,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 20:18, 04 Cze 2012    Temat postu:

Cały zapłon jest taki sam w 256, 353 i 354 tyle że w 354 masz dodatkową płytkę przerywacza, platynki takie sam , jawa 354 różni się od 353 naprawdę niewielką ilością części. Skrzynia, tarcze sprzęgła półksiężyc zapłon są takie same.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 20:35, 04 Cze 2012    Temat postu:

Wcześniej pisałem, że jedna krzywka jest od 356, teraz to już sam nie wiem. Odpalałem 356 jakieś naście lat temu. może ktoś mi podmienił krzywki gdy "odpoczywała". Nie wiem nie będę wnikał, wiem tylko że muszę kupić teraz krzywkę od 353, ponieważ te cą mam to nie pasuję.
W niedługim czasie dam znać czy udało mi się uruchomić.
Wielkie dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:36, 04 Cze 2012    Temat postu:

krzywka pasuje od nowszej jawy 350

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 20:39, 05 Cze 2012    Temat postu:

podepne sie pod temat żeby nie tworzyć nowego

czy do jawy 354/03 pasuje płytka z przerywaczami od nowszych wersji? bo wydaje mi się że powinna, ale może ktoś już ma za sobą tą kwestje
chodzi mi o coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:06, 06 Cze 2012    Temat postu:

ja miałem prądnice z + na masie i ta płytka pasowała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 15:49, 06 Cze 2012    Temat postu:

ok, dzięki za odpowiedź - tymczasowo chce założyć jakieś przerywacze i zobaczyć jak jeździ się oryginalną 354 bo docelowo itak będe modernizował układ zapłonowy bo chce zrobić silnik na wzór ,,libenaka,, (jawa ,,libenak,, 350 GS z lal pięćdziesiątych) a tam tłoki są ,,współbieżne,, - czyli będzie jeden przerywacz

tak na szybko znalazłem jakieś niemieckie fotki żeby pokazać jak wygląda oryginalny libenak [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 15:50, 06 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 17:42, 07 Cze 2012    Temat postu:

W świecie motocykli pan Sałek miał artykuł o wzmacnianiu Jawy , co do 350 właśnie było o przestawianiu wału, a ta o której pisze Tuner to właśnie taka wzmacniana na sześciodniówkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 19:48, 07 Cze 2012    Temat postu:

odwrotnie Smile - najpierw fabryka robiła dla swojego zespołu ,,odmiany sportowe,, seryjnych maszyn a Sałek i inni zawodnicy/konstruktorzy później jedynie kopiowali niektóre rozwiązania w zwykłych silnikach - na podstawie dokumentacji lub rozebranego silnika

gdybym powiedział że znam T. Sałka to bym przesadził, ale pare razy rozmawiałem z nim telefonicznie - raz pół godziny, mejlowałem z nim i mam od niego książkę ,,zwiększanie sprawności silników spalinowych - tuning,, (jego autorstwa) według tej książki przerabiałem silnik 353

a co do libenaka - miałem możliwość kupna całego silnika w oryginale ale miałem przy sobie za mało koron - później żałowałem bo mogłem pożyczyć od brata i ojca - na potwierdzenie mam dwa zdjęcia zrobione komórka jeśli ktoś zarzucił by mi kłamstwo

dodam że taki silnik jest o niebo rzadszy od chociażby silnik jawy 500 OHC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 20:23, 10 Cze 2012    Temat postu:

Pisałem skrótami, w artykule właśnie tak stało jak Tuner pisze, że pan Sałek miał okazję oglądać i później te modyfikacje wprowadzał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 7:25, 12 Cze 2012    Temat postu:

Panowie, kupiłem nową krzywkę ze skuter-debica i problem nie zniknął. Nadal jest to samo, przerywacz otwiera się gdy tłok jest w DMP.
Nie da się założyć prądnicy odwrotnie i nie da się przykręcić płytki zapłonowej inaczej.
Jak znajdę czas po pracy to założę prądnice z wirnikiem do silnika 175 i tam sprawdzę jak się zachowuje przerywacz.
Może ma ktoś jakiś pomysł co źle mogłem założyć??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 15:13, 12 Cze 2012    Temat postu:

w jakim rejonie polski mieszkasz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 21:50, 12 Cze 2012    Temat postu:

ja mieszkam na pomorzu.

Zamocowałem cały komplet (wirnik, prądnicę, krzywkę) w silniku od 356 i wszystko działa dobrze. Otwiera się przerywacz w GMP
Po ponownym zamocowaniu w silniku 353 nadal otwiera się przerywacz w DMP
Nie wiem co może być nie tak. Jedynie co do głowy mi przychodzi to coś mam nie tak z wałem korbowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Wto 23:02, 12 Cze 2012    Temat postu:

na to wygląda że czop obrócony, gdzie dokładnie mieszkasz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 10:12, 15 Lip 2012    Temat postu:

Wymieniłem wał w silniku. Myślałem że coś jest nie tak z czopem wału.
I nadal mam problem z przerywaczem, otwiera się w DMP.
nie wiem co może być nie tak.

na chłopski rozum,
- krzywka jest od jawy 250 (nowa kupiona w skuter-debica)
- wirnik+prądnica+płytka przerywacza były sprawdzane i regulowane pod względem ładowania i ładowanie jest (więc zestaw sprawny)
- wał zregenerowany (więc czop nie może być obrócony)
- płytki nie można odwrotnie przykręcić.
- położenie prądnicy w karterach jest stałe

Jak wszystko niby sprawne i od jawy 353 to dlaczego otwiera się przerywacz w DMP??

Proszę o jakąś wskazówkę.

Tomek mieszkam w Sadlinkach powiat Kwidzyński.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin