Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie chce odpalić a jedynie czasami kichnie.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 18:02, 30 Sie 2012    Temat postu:

Gustaw przerywacz mam przykręcony od góry jak na zdjęciu

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie mogę przykręcić przerywacza od dołu. Tylko jest jedno miejsce do którego można przykręcić przerywacz. W zapłonach od jaw 354 są dwa przerywacze.

Sleszu jak przykręciłeś inaczej okrągłą płytkę?? W płytce są dwa otwory fasolkowe dzięki nim ustawiamy zapłon i przez nie przykręcamy zapłon do prądnicy (na zdjęciu widać te fasolki). Jak przykręciłeś inaczej to powiedz jak.

Albert, to co piszesz to piszesz jak ustawić zapłon. Ja nie mogę/potrafię ustawić tak przerywacz aby zaczynał mi się on otwierał w drodze do GMP. Obecnie otwiera mi się w drodze do DMP.

Nie mam pojęcia co zrobićSad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Czw 18:14, 30 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:48, 30 Sie 2012    Temat postu:

Dobra po kolei.
Płytka na srodku
ustaw tłok GMP
zluzuj platynki maja sie zwierać
ustaw na platynkach 0,3mm
cofnij wał o 3.5mm do tyłu
Patrz cz platynki sa zwarte np dzięki miernikowi
reguluj zapłon tak by zaczynały sie rozwierać
Musi być, to jest naprawde proste


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 18:59, 30 Sie 2012    Temat postu:

odkręciłem pokrywe od strony prądnicy w mojej 353 i wszystko jest tak jak na twoim zdjęciu
a tą krzywkę napewno masz dobrą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albert
Pan Henio



Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 1:47, 31 Sie 2012    Temat postu:

Moim zdaniem jest za duża przerwa na stykach i one się rozwierają za wcześnie weź szczelinomierz ustaw dokładnie 03 albo 04 mm. Tylko to ma być maksymalne rozwarcie pokręć wałem wyczaj moment w którym się najbardziej rozwierają i wtedy ustaw. Jak patrze na te foty to ta krzywka wdaje się być w porządku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 6:14, 31 Sie 2012    Temat postu:

po weekendzie zrobię tak jak mówicie, i dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 15:31, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Czegoś nie rozumie jeśli nacięcie na krzywce przeniosłeś o 180 stopni to czemu masz znowu DMP. Przecież masz trońkę wiedzy i wiesz co robisz przynajmniej tak myślę. Daj znać co to było i jak ten chaos ogarnąłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 21:01, 02 Wrz 2012    Temat postu:

taka sytuacja cząsto ma miejsce gdy wał jest lekko skrzywiony - wtedy czop nie obraca się w osi wału , tylko tak-jakby wokół niej lekko (niewiem czy zrozumiale sie wyraziłem) - i wtedy nawet nacinanie krzywki na klin w innym miejscu nie pomoże - miałem laki przypadek

druga możliwość która doprowadzała mnie do nerwów zanim ją odkryłem to duże luzy na łożyskach (kolega poprosił o ustawienie zapłonu - ja zrobiłem to tak jak zawsze a maszyna żle pracowała, powtórzyłem ustawianie - niby wszystko ok a po przejażdżce dalej doopa)
- wtedy też jest problem bo ułamki milimetra luzu na łożyskach uniemożliwiają właściwe ustawienie zapłony na zgaszonym silniku kiedy niema ,,bicia,, a co gorsze przez te luzy samo się wszystko rozregulujei niema mowy o precyzji ustawienia i działania


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 14:33, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Masz rację diabeł chowa się w szczegółach które umykają w ferworze szukania przyczyny niby wszystko dobrze a tu kicha. Na emocjach nie da się tego ogarnąć,odkładam i gdy wraca myślenie na spoko ruszam aż ogarnę z zadowalającym efektem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 6:15, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Ustawiałem wczoraj zapłon wg Gustawa i nic nie dało. Zrobiłem tak:
- ustawiłem tłok w GMP
- ustawiłem płytkę na środku
- na platynkach ustawiłem szczelinę 0.3mm
- cofnąłem tłok do tyłu o 3mm
- zrobiłem pełen cyk pracy tloka i w DMP platynki otwierały się (szczelina była) na ok 4-5mm
- tłok w GMP szczelina ok 0.3mm

Luzy na łożyskach nie powinny powodować tak aby platynki otwierały się gdy tłok jest w DMP. Wymieniłem wał bo myślałem, że mam czop wału skrzywiony i wymiana nic nie pomogła.
Łożyska są nowe i osadzone na klej.
Prądnice +wirnik mocowałem w silniku 356 i tam wszystko działa poprawnie.

Walcząc tak z tym ustawianiem, przykręciłem płytkę odwrotnie na jedną śrubkę (platynki na dole) i wówczas już platynki otwierały się w GMP, tylko tak nie może być przykręcona płytka.

Tak sobie pomyślałem, że może ktoś z kolegów może pożyczyć/sprzedać mi płytkę od jawy 354, tylko to jest próba obejścia a nie wyjaśnienia problemu, ale mam nadzieję że silnik uruchomię.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Śro 6:29, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 6:53, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Ale to dobrze ze masz w DMP 4-5 mm tak działa ten zapłon. Jeśli tak ustawiłeś to iskra powinna być 3 mm przed GMP. Przecież iskra robi przeskok gdy platynki zaczynają się rozwierać i jeśli zaczynają się rozwierać 3 mm przed GMP to jest wszystko dobrze bo iskra przeskakuje. Ewentualnie możesz mieć dwie iskry , w takim przypadku przerwę na platynkach ustaw na 0,4 mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albert
Pan Henio



Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 7:53, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Pisałem wcześniej że maks szczelina ma być 0.4 mm,a u Ciebie jest 4-5mm. W tym momencie kiedy jest te 4-5 mm ustaw na 0.3 mm, potem skoryguj moment rozwarcia ustawiając tłok przed GMP i przekręcając całą płytką w lewo lub prawo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 8:52, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Gustaw jak mówisz że tak ma być to znaczy tak ma być.
Pamiętam, że w WSKach tylko raz się platynki rozwierały przed GMP.

Wielkie dzięki za pomoc, ustawię zapłon tak jak mi piszecie.
Na pewno dam znać czy uruchomiłem silnik Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 15:41, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Nie będę się wysilał tyle padło mądrych słów ,ja też bym spróbował podwójną płytkę od 350, może dolny przerywacz załatwi sprawę. Tylko pytanie dlaczego DMP a nie GMP..Jasny gwint.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 17:50, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Gustaw jesteś WIELKI, zrobiłem tak jak powiedziałeś i jawa odpaliła.
Zmyliło mnie to, żę platynki ciągle są rozwarte, zamykają się gdy tłok idzie do góry i przed GMP otwierają się. Jak się teraz na to patrzę to dziwię się, że miałem taki kłopot z tą iskrą.
Jawa pali i to ważne, mam nieszczelność pod głowicą bo piszczy, z tym sobie poradzę.
Dziękuję wszystkim za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 19:03, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Bardzo się cieszę. Zawsze do usług , nawet ładujcie na kom 519 452 660. Pomogę we wszystkim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin