Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie chce odpalić a jedynie czasami kichnie.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Sob 19:02, 02 Cze 2012    Temat postu: Nie chce odpalić a jedynie czasami kichnie.

Panowie mam taki problem.
Próbuję uruchomić silnik i tylko czasami kichnie. Strzykawką dałem działkę i również nic nie pomaga.
Iskra jest.
Zauważyłem że przerywacz otwiera mi się jak tłok znajduje się na samym dole. Wydaje mi się, że powinien się otwierać przerywacz gdy tłok znajduje się na górze. Nie mogę ustawić przerywacza tak aby otwierał się przy górnym położeniu tłoka.
czasami tak kichnie że spaliny wydostają się przez gaźnik.
proszę o pomoc,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 8:14, 03 Cze 2012    Temat postu:

Zapłon do regulacji, będziesz potrzebował czujnik zegarowy, który umieścisz w starym korpusie świecy zapłonowej i wkręcisz w głowicę. Następnie zajmujesz się regulacją przerwy na przerywaczu. W maksymalnym rozwarciu winna wynosić 0,4mm. Kiedy masz ustawioną przerwę, to bierzesz multimetr, ustawiasz na półprzewodniki (jak dotkniesz 2 kable miernika to piszczy) i podłączasz: jeden kabel do przewodu wychodzącego z przerywacz, a drugi do masy silnika. Teraz musisz znaleźć GMP tłoka (pomoże Ci w tym czujnik zegarowy właśnie i COFASZ tłok o 2,7mm. Kidy będziesz cofał miernik nie będzie reagował, a jak osiągnie ok 2,7mm przed GMP miernik powinien zacząć piszczeć. Kiedy będziesz miał sytuację, że będzie piszczeć na mniej niż 2,7 przed GMP musisz płytkę zapłonową przekręcić troszkę do tyłu i analogicznie jeśli będzie piszczeć dalej niż na 2,7 przed GMP to płytkę musisz przekręcić troszkę do przodu. Po wielu próbach i błędach musisz ustawić tak, żeby granica piszczenia/ciszy była na 2,7 przed GPM.
Miłej pracy życzę, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 8:20, 03 Cze 2012    Temat postu:

Ja robię inaczej:
ustawiam tłok w GMP ( górny martwy punkt) ustawiam przerwę 3,5mm i cofam tłok o 4.5mm dla jawy 250 i 3,4mm dla 354 . Ruszam płytką aż znajdę punkt w którym przeskakuje iskra:) Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 9:19, 03 Cze 2012    Temat postu:

może krzywkę która steruje otwieraniem i zamykaniem przerywacza masz założoną 0 180stopni obróconą? lub krzywkę masz dobrze ale cały wirnik na którym się ona znajduje masz obrócony na czopie wału korbowego? lub masz założoną krzywkę od innego silnika? (mi kiedyś w sklepie wcisnęli złą i tęż tak miałem ) - bo według mnie to jedyne możliwości dla których przerywacz może otwierać się w dolnym położeniu zamiast w górnym - chyba że stojan masz odwrotnie założony ale raczej wątpię Smile (ewentualnie płytke z przerywaczem masz odwrotnie ale też wątpie Smile )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Nie 11:38, 03 Cze 2012    Temat postu:

Obróć płytkę tak, żeby przerywacz otwierał się w GMP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 12:22, 03 Cze 2012    Temat postu:

płytki przerywacza nie da się źle założyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 12:44, 03 Cze 2012    Temat postu:

też mi się tak wydaje, dlatego napisałem że ,,wątpie,, żeby tak było - bardziej sprawdził bym poprawność założenia wirnika i krzywki - czasem np klin/kołek ustalający jest ścięty lub niema go wcale i możliwe jest złe zamocowanie lub samoczynne obrócenie się tych elementów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 13:11, 03 Cze 2012    Temat postu:

353-turner klin jest i wirnik "osiadł" na klinie więc jest dobrze założony (również myślałem że to wina wirnika)

Gustaw masz rację nie da się źle założyć. W płytce przerywacza znajdują się dwa otwory fasolkowe i nimi ustawia się położenie przerywacza.
Panowie a jest taka możliwość że w czasie regeneracji wału, źle umieścili mi czop wału, obrócony może być o te 180st.??
Mam drugi wał i sprawdzę/porównam w którym miejscu znajduje się otwór na kołek w czopie wału (w jakim miejscu jest gdy główka korbowodu znajduje się w GMP)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 13:14, 03 Cze 2012    Temat postu:

a samą krzywke masz na 1000% prawidłowo osadzoną? i na 1000% jest od właśnie tego silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 13:30, 03 Cze 2012    Temat postu:

Obejrzyj dokładnie stojan czy nie jest pokrzywiony w miejscach gdzie przylega płytka zapłonowa, ona też często jest przyczyną takich cudów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 13:37, 03 Cze 2012    Temat postu:

W wirniku jest specjalny zamek na krzywkę wiec nie można źle zamocować.
co do samej krzywki to mam 3 szt. jedna od jawy 356 i na niej kiedyś jeździłem (w służyła w jawie356) chyba pasuje do 353??
mam dwie krzywki niby od 353, jedna była w jawie którą kupiłem, a druga od silnika który kupiłem jako dawca. na żadnej z krzywek od 353 nie uruchomiałem silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 17:09, 04 Cze 2012    Temat postu:

Turner masz rację, wina jest po stronie krzywki. Mam krzywki nie od jawy.
We wszystkich krzywkach które mam "garb" rozpoczyna się od miejsca w w którym jest rowek na zabezpieczenie przed obrotem w wirniku (mam nadzieję ze zrozumiale to piszę) jak przerywacz się otwiera wówczas tłok znajduje się w DMP.
Powinno być odwrotnie garb powinien być przesunięty o 180st. względem rowka w otworze krzywki
Tak dla pewności może ktoś to sprawdzić u siebie??? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 17:45, 04 Cze 2012    Temat postu:

ja miałem właśnie podobną sytuacje i dlatego się upierałem Smile
- przerabiałem dawno temu ( ,,za łebka,,) zapłon z elektronicznego na klasyczny w mojej ETZ 251E - i na zestawie który założyłem od drugiej ETZ (150) motocykl ładnie pracował, kupiłem krzywkę w sklepie bo resztę gratów miałem i ta sama sytuacja - kicha , prycha i niechce współpracować - a iskra choćbym niewiem jak nie ustawił zawsze w okolicy DMP wypadała - zorientowałem sie że to krzywka i po wygłoszeniu moich żali ,sprzedawca powiedział że źle zrozumiał i dał mi od tropika krzywke

-

a krzywki które masz od 353 nie pasują? ja mam coprawda silniki/krzywki do cz450 , 353 i 354 ale znając życie jak poodkręcam i będe je porównywał czy są takie same to pomieszam Smile i wole nie ryzykować

po namyśle dodam że powinny być takie same bo prądnice są identyczne więc i krzywki chyba też powinny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 17:53, 04 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 19:37, 04 Cze 2012    Temat postu:

W 356 i 353 powinny być takie same, ale w 354 nie ma pewności, bo wiesz tam są dwa baniaki i górny przerywacz może być trochę w innym miejscu porównując do 356/353. Dobrze mówię ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 19:45, 04 Cze 2012    Temat postu:

Źle Smile 356, 353 i 354 maja jednakowe krzywki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin