Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaplon DC CDI
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 6:20, 29 Cze 2015    Temat postu:

Panowie jawa uruchomiona na CDI, za długo nie chodziła ponieważ miałem wszystkie przewody poskręcane ręcznie (brak odpowiedniej kostki na module) i bałem się aby jakiś przewód nie dotknął innego.
Już wcześniej miałem wszystko prawie gotowe, ale w pierwszym moim zestawie nie mogłem znaleźć iskry i myślałem że coś nie tak łączę, a miałem zepsuty moduł zapłonowy.
Muszę jeszcze kupić akumulator 12V, wszystko dobrze połączyć wówczas dam szczegółowy opis.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 19:38, 05 Lip 2015    Temat postu:

Przejechane ponad 30km na AC CDI, wrażenia tak jak przy prądnicy jedynie nie muszę zerkać na kontrolkę ładowania.
Na dniach przerobię CDI na DC i napiszę jakie wrażenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:29, 01 Cze 2016    Temat postu:

Witam
Czy ktoś z kolegów montował zapłon CDI za 270 zł z ogłoszenia na OLX
Czy warto, może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie.
Na filmikach na YT wygląda zachęcająco.Ale jak w praktyce to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 13:48, 01 Cze 2016    Temat postu:

Nie kupuj tego CDI, gościu tylko sprzedaje same podzespoły które są warte ok 100 zetów. czop wału musisz napawać pod kolo magnesowe, jakieś płaskowniki musisz wykonać coś tam powiercić. wiem bo kupiłem kiedyś ten zestaw i się nieźle wkurzyłem. Na początku odbierał telefon a potem już nawet nie chciał odbierać telefonów, a pytałem się jak dorobić mam te płaskowniki.
Jak masz dostęp do tokarki i sprawnego ślusarza to umieściłem poglądowe rysunki jak wykonać CDI z podzespołów od skutera.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:53, 02 Cze 2016    Temat postu:

Dzięki teraz to już wszystko wiem
To gdzie masz te rysunki i od jakiego skutera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
futro1983
Pan Henio



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Czw 10:56, 02 Cze 2016    Temat postu:

Witajcie
Ja również wykonałem zapłon CDI do Jawy 250. Znalazłem magneto, które pasuje bez toczenia, a podstawa jest przykręcana w miejsce starego stojanu. Nic nie było ruszane w karterach czy też wale. Zawsze można wrócić do starego zapłonu. Magneto trzyma się na samym stożku jest dociśnięte śrubką przez specjalnie wytoczoną większą podkładkę. Ustawiamy je według zapłony i dokręcamy. Motor już był odpalany i pracował kilkanaście minut i magneto jest na swoim miejscu. Zdjęcia są w galerii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 11:05, 02 Cze 2016    Temat postu:

Futro ładnie to wykonałeś Smile
Co do mojego zapłonu wszystko jest tutaj:
http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/jawa-250-63,2206-15.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 13:18, 02 Cze 2016    Temat postu:

Futro twój projekt wygląda na najprostszy do wykonania z tych które widziałem może podasz jakieś namiary z jakiego silnika to magneto cewki itd. i jakieś wymiary tej podstawy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
futro1983
Pan Henio



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Pią 10:19, 03 Cze 2016    Temat postu:

Witajcie,
Magneto jest od skutera 2T, link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Iskrownik również jest od 2T link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Reszta jest jak w każdym zaplonie CDI. Podczas pierwszego uruchomienia pracowało tylko na wolnych obrotach, a jak chciałem dać gazu to strzelał w gaźnik. Pomógł mi kolega z forum Stasiek. Ja kupiłem dwa moduły i oba były uszkodzone. Dopiero zakup takiego jak zamontował Stasiek rozwiązało problem.
Co do wymiarów to muszę wymontować podstawę i dokonać dokładnych pomiarów.
Jeżeli ktoś z forum byłby zainteresowany to mogę zlecić wykonanie takiej podstawy za 70 zł plus przesyłka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 11:40, 03 Cze 2016    Temat postu:

Brawo !!!!!!
Koło mam to samo - yamaha aerox.
Podstawa nie jest od tego iskrownika co kupiłeś, jest dorabiana.
Wykonałeś wg własnego projektu czy staśka?
rozpisz się nieco więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 20:17, 03 Cze 2016    Temat postu:

Czyli to koło magnesowe pasuje do jawy 250 bez żadnych przeróbek? Mam nie daleko pracy taki sklep podskoczę zapytam o podzespoły. Co do podstawy chętnie bym taką zamówił nie chce mi się wymyślać coś co już jest wymyślone. Mam tylko jedno zastrzeżenie, a jak regulujesz wyprzedzenie bo wygląda jak by było na stałe przykręcone?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
futro1983
Pan Henio



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Pią 21:31, 03 Cze 2016    Temat postu:

Kolego black-dimon wykonałem wszystko według własnego pomysłu (choć inspiracje czerpałem ze wszystkich tematów o CDI jakie znalazłem). Czytając na forum wsk-i wszyscy pisali o przerabianiu wału lub magneta. Ja skupiłem się na wymiarach magneto, tak aby mieściło się bez żadnego frezowania karterów. Gdyby projekt upadł miałbym problem z montażem starego zestawu. Przedłużenie wału do magneto miało być ze środka wirnika, ale pasowało na wał więc skupiłem się na tym, żeby "upchnąć" iskrownik pod magneto. Najpierw dotoczyłem blachę o średnicy starego stajanu grubości 5 mm tak, aby opierało się o zatoczenia w karterach. Potem kilka razy dorabiałem tulejkę do której przykręcony jest iskrownik i dokonywałem pomiaru. Nity od magneto wadziły o iskrownik (walczyłem o każdy mm). Potem dorobione było mocowanie impulsatora. Musi być tylko w jednym miejscu niestety.
Kolego "mradamf1985" magneto trzyma się tylko na stożku. Jest zrobiona specjalnie gruba podkładka, aby dociskała większą powierzchnią. Motor pracował już kilkadziesiąt minut i wszystko jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 22:17, 03 Cze 2016    Temat postu:

Mam to koło, ja wymyśliłem, że do magneta dospawać tulejkę z wycięciem na klin, w ten sposób eliminuję przestawienie koła. Obawiam się, że sam wcisk na dłuższą metę nie zda sprawy.

Co do zapłonu są moduły z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia.
Na tą chwilę jestem teoretykiem jeśli chodzi o zapłon ale mam jakieś przygotowanie w temacie.
Niestety brak czasu nie pozwala mi zrealizować tematu.

Jeśli masz taką podstawę zapodaj zwymiarowany rysunek dla potomnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Sob 11:56, 04 Cze 2016    Temat postu:

Również myślę że z czasem koło może się przestawić. Dopasować podkładkę sprezysta powinno być lepszym rozwiązaniem niż zwykła plaska.
Black ja u siebie poświęciłem wirnik i przyspawalem tuleje oryginalną z wirnika. Szczegóły jak to zrobiłem opisałem w moim wątku.
Mamy tam bardzo mało miejsca i zanim coś się potnie przyspawa trzeba dobrze się zastanowić, nie mam na myśli kartery, pokrywy czy czoła wałuSmile tak jak futro napisał powrót do oryginału to chwila roboty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Sob 12:05, 04 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:00, 30 Sie 2016    Temat postu:

Panowie na dzień dzisiejszy ktoś sprzedaje gotowe zapłony?
Pisaliście aby nie brać tego z olx , w takim razie gdzie kupić poza tym za 8 stów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Strona 2 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin