Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:23, 07 Lut 2013    Temat postu:

Jak ci się rozleciały oryginalne, to nie zakładaj wcale, tego nie widać, a jak chcesz pełen oryginał to większą uwagę przywiązuj do tego co widać na zewnątrz.

A ze sworzniem wahacza to już tak jest że ciężko go wymontować. Jak dobrze pamiętam to ja chyba u siebie grzałem palnikiem. Ale jak wahacz nie ma luzów i chodzi lekko to nie rozmontowuj tego, bo przed malowaniem i tak lepiej mieć już założony wahacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 21:37, 07 Lut 2013    Temat postu:

Pełen oryginał pewnie nie będzie, jakby szczegółowo patrzeć (ale staram się do takiego dążyć) - a takie zaślepki to chyba wielka filozofia nie powinna być?
Co do wahacza - chodzi ładnie, ale męczy mnie takie pozostawienie sprawy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:16, 07 Lut 2013    Temat postu:

zaślepki blaszane ciężka sprawa. Nie mam pojęcia. Filcowe sam dorób z wkładki do butów.

Co do wahacza, nie myśl że on wyjdzie pod palcem, lub po puknięciu młotkiem, swój wyciskałem na prasie hydraulicznej.

tam jest mowa o o gwincie pomocniczym w wahaczu, przypominam sobie że ktoś posłużył się starą świecą do ściągnięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 8:29, 08 Lut 2013    Temat postu:

Jak uważasz, ale zanim zaczniesz lakierować to najpierw go załóż spowrotem, bo jak ci zaleje farbami otwór w ramie i tulejki w wahaczu to będziesz miał problem z włożeniem sworznia i potem zaślepki będą się wyróżniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 16:17, 08 Lut 2013    Temat postu:

W takim razie wahacza nie zdejmuję. Smile A jak wirnik się ściąga? Wkręcając większą śrubkę po prostu czy jakiś inny sposób to jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 17:48, 09 Lut 2013    Temat postu:


To wystarczy wyczyścić, przy szkiełkowaniu coś z tym robią, czy jakieś inne zabiegi są dla wnętrza tych bębnów stosowane?


Tego "trzymacza" zębatki to się jakoś ściąga, czy można tak jak jest dać do szkiełkowania i nie ruszać tego?

Wybaczcie, proszę, tak banalne pytanie, ale to w końcu pierwszy porządny remont, jaki robię. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:34, 09 Lut 2013    Temat postu:

sprawdzić czy zębatka nadaje się do dalszego użytkowania i ocynk, a bęben do zabielenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 18:36, 09 Lut 2013    Temat postu:

Zębatka... Ja bym powiedział, że jakoś bardzo to ona zużyta nie jest! Wink A co ma zębatka do tego, co pokazałem?
Zabielenie bębna? O co w tym chodzi? O przetaczaniu coś słyszałem, ale o zabielaniu - nic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:45, 09 Lut 2013    Temat postu:

miałem na myśli zabierak koła. Przetaczanie - zabielanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 18:47, 09 Lut 2013    Temat postu:

A, czyli to, co na zdjęciu. Jak to się w ogóle wyjmuje? Śrub tam żadnych nie ma, chyba nie trzeba nic rozwiercać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 19:02, 13 Lut 2013    Temat postu:

Jest różnica po szkiełkowaniu. Wink

Pytanie - co z tymi bębnami? Słyszałem raz, że starczy je wypolerować i tyle. Ale to w TVN-ie było, więc się dopytuję. Wink Bo przetaczać? Jakieś bardzo zniszczone nie są...

Drugie pytanie - między łożyskami jest taka tulejka oraz dwie specyficzne podkładki. To trzeba wymieniać czy można stare wyczyścić i zostawić? Ośki się cynkuje czy chromuje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:35, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:15, 13 Lut 2013    Temat postu:

Można stare zostawić, bo nowe raczej ciężko dostać. A jeżeli chodzi o przetaczanie, to może być tak, że po kilku hamowaniach rdza się zetrze i powierzchnia bębna się "zeszkli", czyli będzie idealnie gładka. Wtedy hamulce będą bardzo słabe. Po przetoczeniu powierzchnia jest dosyć chropowata i wtedy hamuje o niebo lepiej. A dużo łatwiej jest teraz przetoczyć samą piastę, niż później całą felgę, bo do tego trzeba jebucką tokarnię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 21:17, 13 Lut 2013    Temat postu:

Ta "rdza" już się zetarła, podczas szkiełkowania. I dosyć gładko tam jest. Zupełnie gładko nie, ale specjalnie chromowato też nie. Czyli przetaczać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:24, 13 Lut 2013    Temat postu:

Lepiej przetoczyć, bo usunie to też wszelkie rowki, rysy itp. Jak masz nowe szczęki to łatwiej się dopasują do przetoczonego bębna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:42, 13 Lut 2013    Temat postu:

nie przesadź z chropowatością bo szczęki będziesz co tydzień zmieniał. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin