Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:19, 14 Lut 2013    Temat postu:

Ale za to hamulce żyleta Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 14:22, 15 Lut 2013    Temat postu:

A pokrywy hamulców/bębnów? Te, do których się szczęki mocuje... One tę obwódkę miały polerowaną w 175/356 czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:08, 15 Lut 2013    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 12:44, 17 Lut 2013    Temat postu:

Otóż, ściągając prądnicę zauważyłem, że jest ona po prostu zardzewiała. Wszędzie, gdzie się da. Ale z drugiej strony, aż tak wielkiej tragedii nie ma - wydaje mi się, że rdza jest tylko powierzchniowa, jak to mówią. Jest i na wirniku, i na tych kwadratach po wewnętrznej stronie obudowy. Moje pytanie - jak to usunąć? Nie ukrywam, że wolałbym pozostać przy oryginalnej części. Wystarczy papierem ściernym przelecieć czy przy tego typu ustrojstwie można coś uszkodzić takim zabiegiem?
A jak z urządzeniami zamocowanymi na tej prądnicy? Tzn. te regulatory czy jak to się nazywa... To się jakoś regeneruje, naprawia, czyści, coś wymienia czy co?

I druga sprawa - dźwignia zmiany biegów/rozruchu. Śrubka odkręcona, a to dziadostwo za nic nie chce zejść. Nie martwić się i potraktować ściągaczem czy jest tutaj jakiś haczyk?

A te obwódki na pokrywkach, to trzeba papierami polerować czy wystarczy pastą i ścierką lub np. czymś [link widoczny dla zalogowanych]?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Nie 13:25, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 21:19, 17 Lut 2013    Temat postu:

Z prądnicą to nalot możesz wyczyścić papierem, a regulator i jego działanie to już musisz postudiować - na forum jest w miarę dokładny opis. Jak kopnik nie chce zejść to wsadź płaski śrubokręt w nacięcie tam gdzie jest śruba i spróbuj delikatnie rozgiąć, jak nie pójdzie to kombinuj ściągaczem. Haczyk jest taki że śrubkę musisz całkiem wyjąć, bo ona blokuje się w rowku i nie zdejmiesz jak jest nawet lekko wkręcona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 20:52, 21 Lut 2013    Temat postu:

Akurat mechanizm śrubki blokującej spadnięcie już dawno rozgryzłem, nie szczędzili tego w hamulcach. Wink

Kolejne pytanie - amortyzatory. Szklanki w tylnych ściągnąłem, odkręciłem tę zakrętkę w środku... A dalej co się robi? Tak samo w przednich - mam te srebrne wihajstry z których wystają takie długie badyle wsadzone w jakby rurki w tych srebrach. Jak się jedno od drugiego rozdziela?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 11:11, 23 Lut 2013    Temat postu:

W tylnych odkręcasz nakrętkę i rozdzielasz cylinderek (dolna część) od tłoczka (górna część), później czyścisz ze starego oleju, wlewasz po 50ml nowego (lepkość według uznania, ja mam mieszankę 1:1 amotryzolu z olejem silnikowym) i składasz spowrotem. Uwaga na o-ring o przekroju kwadratowym w nakrętce.

A z przodem to nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 11:59, 23 Lut 2013    Temat postu:

I wystarczy odkręcić tę nakrętkę i od tak to wyjdzie? Bo jak raz to odkręciłem, to prawie nic się ciekawego nie stało...

Co do przodu: [link widoczny dla zalogowanych] - nr 4 oddzielić od 25 trzeba, mówiąc krótko. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:25, 23 Lut 2013    Temat postu:

przypominam że forum nie jest na wyłączność i tematy te były już poruszane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 16:03, 23 Lut 2013    Temat postu:

Ja już szukałem. Skoro się pytam to widocznie nie znalazłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:36, 23 Lut 2013    Temat postu:

odkręcasz uszczelniacz i wyciągasz goleń na siłę (wyskoczy z miedzianą tulejką)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 20:30, 01 Mar 2013    Temat postu:

Amortyzator tylny. Do tego momentu rozebrałem, dalej nie mam pojęcia, jak się za to zabrać. Odkręcać, wyciskać, przekręcać, wybijać, i jak...?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:37, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 20:37, 01 Mar 2013    Temat postu:

O ile dobrze pamiętam to wystarczy pociągnąć za tą tuleję i powinna lekko wyjść. Może to ci w czymś pomoże http://www.jawa250.fora.pl/nadwozie-uklad-jezdny,47/tylni-amortyzator-tlumik,1667.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 20:49, 01 Mar 2013    Temat postu:

Schemat ten kilka dni temu znalazłem i - niestety - nie pomógł mi. Sad Znaczy się, mam to siłą rozdzielić? Tę rurkę od tej jakby zatyczki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:02, 01 Mar 2013    Temat postu:

Tak, ona jest na wcisk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin