Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 8:24, 21 Kwi 2013    Temat postu:

A drugie pytanie? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:00, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Arturek napisał:
A drugie pytanie? Wink

Palnik(podgrzanie ) w rękę i wybijanie jak normalnie nie wychodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 20:14, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Właśnie wybijanie nic nie daje. Przez drewienko próbowałem - żadnego skutku, ogromnym kluczem w to waliłem - ani milimetra. Tak by na łożysku i na wałku zapiekło za jednym zamachem? Nie ma tam jeszcze jakiegoś zabezpieczenia czy czegoś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 6:45, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Tak jak mówi Marcin, wystarczy podgrzać, ja specjalnie do tego kupiłem "palnik" elektryczny (ok 100 zetów w markecie kosztuje) przydaje się bardzo często.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 15:09, 25 Kwi 2013    Temat postu:

1) Te złote tulejki mogą zostać nieruszane?
2) Pytanie najpilniejsze - jak wyjać ten "trybik" (na łożysku)? Tu jest jakiś haczyk, trzeba coś odkręcić jeszcze czy coś? Bo wybić się nie chce. Ani waleniem, podgrzewaniem, zalewaniem czy inymi metodami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:39, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 18:34, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Rozumiem że wybijasz zębatkę a nie łożysko? bo łożysko jest zabezpieczone pierścieniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 18:44, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Wybijam tę wystającą na zewnątrz rurę w stronę wnętrza silnika. Łożyska nie tykam. Tak czy siak, wyjść za nic nie chce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 18:51, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Wierzyć mi się nie chce, że masz z tym taki problem. Nakręć na gwint śrubę, weź młotek a nie żaden klucz i musi wyjść. Możesz jeszcze spryskać powierzchnie styku łożysko-zębatka jakimś płynem odrdzewiająco-penetrującym i zostaw to na noc, może pomoże. Ale myślę że jest to kwestia odpowiednio wielkiego przekonywacza (młotka).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 19:05, 25 Kwi 2013    Temat postu:

W takim razie jutro biorę największy młotek, jaki uda mi się znaleźć, i walę w to z całej siły. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:27, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Lepiej nie młotkiem bo poniszczysz gwint. Najbezpieczniej będzie to wybić na prasie, ewentualnie imadłem, ale musisz mieć kogoś do pomocy, bo za mało rąk Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 15:43, 01 Maj 2013    Temat postu:

Walenie młotem - nic. Ani milimetra. Czyli mam szukać kogoś, kto by to tą całą prasą czy czym wyciągnął. Ale jakim cudem to by się aż tak zapiekło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 19:27, 02 Maj 2013    Temat postu:

Idź do pierwszego lepszego mechanika i Ci ściągnie. Ja nie mogłem ściągnąć zębatki z wału, pogiąłem ściągacz i nic nie drgnęło a mechanik zrobił to w 5 minet tylko kosztowało mnie to 20 zetów Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:45, 02 Maj 2013    Temat postu:

Nie wierze.... Powodzenia z prasą.... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 13:32, 03 Maj 2013    Temat postu:

Dobra, tym zajmie się ktoś doświadczony. Very Happy

Kolejna porcja banalnych pytań:
1) Lista łożysk. Numery na moich czechosłowackich są straszliwie nieczytelne, a listy nigdzie nie mogę znaleźć. Pewnie źle szukam... Jest takowa gdzieś?
2) Skrzynia biegów i jej składanie. Jak czytałem opis tej czynności, który tyczył się Jawy 250 to napisali, aby ustawić tryby w położenie trzeciego biegu. Do 175 tak samo trzeba? Jak ja tak na otwartym sercu trzeci bieg znajdę...?
3) Wykręcam do pewnego momentu, dalej stawia duży opór. Na siłę trzeba czy tu jeszcze się coś przed wykręceniem rozkłada?
4) Amortyzatory przednie. Jak rozdzielić A od B? Dalej nie mam pojęcia...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:40, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 13:55, 03 Maj 2013    Temat postu:

ad 1 - katalog części zamiennych, co do tego czy łożyska otwarte czy zamknięte dobierz takie jak w 250.
ad 2- ja składałem silnik w taki sposób że wkładałem wałki w prawy karter, wkładałem wodziki w zębatki i następnie wkładałem pręt na którym pracują wodziki, włożenie tego pręta spowoduje wypozycjonowanie wodzików w automacie od zmiany biegów. Nigdy nie czytałem żadnej literatury odnośnie tego tematu, robiłem to 20lat temu, silnik dostałem w częściach a internet wtedy był luksusem.. skrzynie w 175 i 250 są bardzo podobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin