Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 21:14, 01 Mar 2013    Temat postu:

No i wyszła ładnie. Wszystko się dobrze rozłożyło. Smile

Teraz tak:
a) niebieskia ramka - to jest aluminiowe?
b) Czerwona ramka - co się z tym robi? Obstawiam chrom techniczny, ale ja tam się nie znam. Wink
c) Zielona ramka - te podkładki są ustawione względem siebie w jakimś porządku? Jak istotny on jest i na co wpływa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:24, 01 Mar 2013    Temat postu:

Element w niebieskiej ramce jest aluminiowy. Polerka na wysoki połysk

(w czerwonej ramce) Element nie może wskazywać żadnych śladów zużycia,

wszystkie przetarcia, pęknięcia, zmatowienia powierzchni nadają sie do

regeneracji (chrom techniczny)

Elementy w zielonej ramce muszą być odpowiednio ustawione. Wpływają one

na przepływ oleju w amortyzatorze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 8:21, 10 Mar 2013    Temat postu:

Rama...

A właściwie jej główka i okolice. Wyglądają, jakby je ktoś spawał, po wypiaskowaniu się to jeszcze bardziej uwidoczniło. Moje pytanie - to tak fabrycznie jest czy raczej ktoś coś grzebał? Jeśli grzebał - to jak sprawdzić, czy rama nadaje się jeszcze do użytku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:38, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 8:26, 10 Mar 2013    Temat postu:

To na 100% nie jest fabryczne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 8:30, 10 Mar 2013    Temat postu:

Więc jak dokładnie sprawdzić, czy wszystko jest proste? O ile taki spaw w ogóle jest bezpieczny... Bo gdzieś słyszałem, że potrafią się urywać. Można to tak zostawić czy szukać innej ramy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 8:42, 10 Mar 2013    Temat postu:

Ja jestem cykor, bym szukał nowej.... W książce jest Cichowskiego jest rozdział poświęcony zprawdzaniu geometri ramy. Poczekaj może na opinię kogoś z wikszym doświadczeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:32, 10 Mar 2013    Temat postu:

zobacz w katalogu części jak to powinno wyglądać. Jeśli nie jesteś pewny spawów lub chcesz je poprawić wystarczy że znajdziesz dobrego fachurę i pospawa Ci lepiej niż fabryka Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 18:42, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 19:02, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Pytanie o silnik - czym uszczelnia się połówki? Gdzieś wyczytałem, że oryginalnie były łączone "na hermetyk"... Dosyć ogólne określenie. Jak to w fabryce było robione?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:48, 18 Kwi 2013    Temat postu:

sylikon reinz, polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 13:38, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Polecasz. A jak to fabrycznie było? Bo takim rozwiązaniom najbardziej ufam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 15:48, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Fabrycznie było na hermetyk, ale to było dobre 30 lat temu, dziś są dużo lepsze środki uszczelniające. Najlepiej kupić Reinzosil tak jak Jawor radzi. Przede wszystkim musisz sprawdzić czy powierzchnie styku karterów są równe, jeżeli nie to musisz je dać do przeszlifowania na magnesówce. Jak kartery są nawet lekko krzywe to najlepszy silikon nie zapewni 100% szczelności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Pią 21:09, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Jak chce to niech sobie uszczelnia hermetykiem. Ba, nawet distalem może, albo zespawać ze sobą kartery... Co tam niszczenie karterów przy rozbieraniu w późniejszym czasie, ważne żeby było jak fabryka przykazała... Smile

55 lat temu była inna technologia, w miarę postępu czasu trochę się zmieniło. Tam gdzie można skorzystać z dobrodziejstw teraźniejszości, warto korzystać, a nie dążyć do uwsteczniania, naprawdę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 15:45, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Jeszcze kilka banalnych pytań:

1) Przy składaniu silnika łożyska pierw lepiej wsadzić na wał czy w kartery?
2) Zębatkę wewnątrz silnika, która na zewnątrz trzyma zębatkę łańcucha to jak się wyciąga? Bo wybijanie rezultatów nie przyniosło, więc albo tu trzeba sposobem, albo na siłę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Sob 19:48, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Ad. 1: Zdecydowanie łożyska najpierw należy osadzić w gniazdach w karterach.

Zawsze jakiś dzień przed montażem wrzucam łożyska do zamrażalnika, a kartery na ok. 10 min na kuchenkę turystyczną, zawsze prostsze składanie. Później znowu wał do zimnego i podgrzanie karterów z łożyskami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 7:35, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Zanim zaczniesz cokolwiek składać sprawdź czy gniazda łożysk w karterach nie są powybijane Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin